KONTAKT:

Samorządowe Przedszkole nr 120
os. Strusia 8, 31-808 Kraków
Dyrektor: mgr Urszula Taborska
tel./fax 12 648-57-39
e-mail: p120@mjo.krakow.pl
www.przedszkole120.pl
Nr rachunku bankowego:
40 1020 2892 0000 5802 0590 4315

DZIECI MŁODSZE

Kochani Rodzice!

Ta zakładka ma wszystkich chętnych Rodziców zainspirować i podpowiedzieć co robić z dzieckiem w domu podczas kwarantanny. Zachęcamy do korzystania z pomysłów przygotowanych przez nasze nauczycielki.

 

PIĄTEK 26.06

Zachęcamy do wakacyjnych zabaw:

Karta pracy

Wakacyjna gra

 

CZWARTEK 25.06.

Postarajcie się zapamiętać jak najwięcej:

Bezpieczny przejazd

 

ŚRODA 24.06.

Zapraszamy na wakacyjną bajkę:

Bolek i Lolek - pierwszy dzień wakacji

 

WTOREK 23.06.

Przed wakacjami warto przypomnieć sobie zasady bezpieczeństwa:

Bezpieczne zachowania

Zapraszamy też na niezwykłą lekcję pływania:

Słuchowisko

 

PONIEDZIAŁEK 22.06

Wakacje tuż tuż... Dzisiaj zapraszamy do obejrzenia filmu:

Bolek i Lolek

Dla chętnych - prosty eksperyment do wykonania:

Fale

Na koniec - wakacyjne kolorowanki:

Kolorowanki

 

PIĄTEK 19.06

 Zabawy na świeżym powietrzu
Dzieci leżą na kocach. Przyglądają się kształtom chmur. Następnie rysują je na piasku. Zastanawiają się, dlaczego chmury przybierają różny kształt. Zabawy badawcze – oglądanie i porównywanie ziaren piasku. Rodzic wysypuje na dwie płaskie tacki piasek (piasek na tackach różni się np. kolorem lub wielkością ziaren).

Dziecko ogląda ziarnka piasku przez szkła powiększające i je dotyka. Stara się określić, jaki jest piasek. Rodzic zwraca uwagę na bezpieczeństwo (np. niedotykanie oczu zapiaszczonymi rękami, nierzucanie w siebie piaskiem, niejedzenie piasku).

 

Ćwiczenia artykulacyjne i ruchowe na podstawie rymowanki Iwony Fabiszewskiej Wakacyjne plany.

Rodzic mówi rymowankę. Za pierwszym razem wspólnie z dzieckiem wykonuje określone ruchy i wypowiada sylaby. Podczas kolejnego powtórzenia zachęca dziecko do samodzielności.
Dzieci:

Słonko mocno świeci, podnoszą ręce i naśladują wkręcanie żarówek,
cieszą się więc dzieci podskakują obunóż,
Chi, chi, cha, chi, chi, cha, powtarzają sylaby i klaszczą a dłonie,
moc promyków słonko da podnoszą ręce i naśladują wkręcanie żarówek,
Chodźmy więc nad wodę maszerują w miejscu,
po letnią przygodę kontynuują marsz,
Plum, plum, plum, plum, plum, plum, powtarzają sylaby i pokazują dłonią kształt fali,
to strumyka słychać szum wypowiadają długo głoskę sz.
Wejdźmy też na górę naśladują wchodzenie na górę,
podziwiać naturę. przykładają dłoń do czoła, tworząc nad oczami daszek i rozglądają się w obie strony,
Och, och, och, puch, puch, puch powtarzają sylaby i klaszczą w dłonie,
to przedszkolak dzielny zuch. wskazują ręką siebie.

 

CZWARTEK 18.06

Zabawa Ryby w rzece. Rozwijanie sprawności manualnej.
Rodzic proponuje dziecku zabawę z rybkami. Wręcza mu rolkę po ręczniku papierowym. Przywiązuje do niej koniec włóczki. Pozostałą część włóczki dziecko nawijają na rolkę. W wykonanej wcześniej sylwecie ryby robi dziurkaczem otwór. Samodzielnie lub z pomocą rodzica przywiązuje sylwetę rybki do końca włóczki. Rodzic  rozkłada na podłodze niebieską krepinę, bibułę lub materiał – to rzeka. Proponuje dziecku, aby  rybkę wypuścić do rzeki. Dziecko trzyma za końce w obu dłoniach rolkę po ręczniku. Powoli obraca rolkę, odwijając z niej włóczkę. Sylweta rybki znajduje się coraz niżej. Zadanie jest wykonane, gdy sylweta rybki dotknie niebieskiej krepiny, czyli rybka zanurzy się w wodzie. Podczas powtórzenia zabawy można dziecku zaproponować łowienie ryb tj. nawijanie włóczki ze znajdująca się na końcu sylwetą ryby na rolkę.

 

Ćwiczenie oddechowe – Podmuch wiatru.
Dziecko leżą na podłodze. W rytmie piosenki naśladuje nogami jazdę na rowerze. Na dźwięk bębenka przechodzi do siadu i naśladują podmuch wiatru. Nabiera powietrze nosem i wypuszcza ustami.

 

ŚRODA 17.06.

Ćwiczenia grafomotoryczne. Obrysowywanie, wycinanie i kolorowanie sylwet ryb.
Rodzic mówi dziecku zagadkę: W wodzie pływają, głosu nie mają (ryby) Układa na stole szablon przedstawiający rybę. Dziecko obrysowuje sylwetę ryby na białej kartce, wycina i koloruje według własnego pomysłu. Następnie odkłada sylwety ryb we wskazanym przez rodzica miejscu.

 

Zabawy konstrukcyjne Na lotnisku.
Dziecko buduje z różnego rodzaju klocków samoloty. Nadaje im nazwy i uzasadnia, dlaczego właśnie tak chce je nazwać. Następnie buduje z klocków hangary (garaże) dla samolotów. Dalszą część zabawy wymyśla samodzielnie.

 

WTOREK 16.06.

1. Moje wymarzone wakacje – malowanie na podkładzie z gazy.

Wyjaśnienie pojęcia wakacje. Podawanie skojarzeń ze słowem wakacje.
Rodzic proponuje dziecku wykonanie pracy plastycznej na temat: „Moje wymarzone wakacje”. Zapoznaje go z nową techniką – malowania na gazie i prosi, aby namalowało miejsce, do którego najchętniej pojechałoby podczas wakacji. Samodzielne wykonanie prac przez dzieci. Kartkę z bloku technicznego dziecko pokrywa klejem. Na całej powierzchni kartki przykleja gazę. Na tak przygotowanym podłożu maluje farbami plakatowymi na temat "Moje wymarzone wakacje".

 

2. Zabawa bieżna z elementem naśladownictwa "Wakacyjna gimnastyka".
Dziecko biega w rytm wygrywany przez rodzica na tamburynie (dźwięk tamburyna dostępny na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=dAKY_sTd-b4). Na przerwę w grze dziecko zatrzymuje się. Rodzic wykonuje określone ruchy (np. trzy następujące po sobie elementy ćwiczeń gimnastycznych – skłon w przód, klaśnięcie w dłonie, podskok). Dziecko powtarza je w takiej samej kolejności.

 

PONIEDZIAŁEK 15.06

1. Zabawa rozwijająca umiejętność kojarzenia – To znak…

Rodzic rozpoczyna zdania, a dziecko kończy je, podając swoje propozycje.

Np.  Kiedy słońce zachodzi, to znak, że zbliża się noc.
Kiedy niebo się chmurzy… (to znak, że zbliża się burza)
Kiedy liście spadają z drzew… (to znak, że jest jesień)
Kiedy śnieg topnieje… (to znak, że zbliża się wiosna)
Kiedy świeci słońce i pada deszcz… (to znak, że będzie tęcza)
Kiedy rozpoczyna się lato… (to znak, że będą wakacje).

 

2. Marzenia dzieci – ćwiczenia w mówieniu.

 Wyjaśnienie znaczenia słowa marzenie.
− Co to znaczy, że marzymy o czymś?
− Co to jest marzenie?

  • Zabawa O czym marzę. Dziecko siedzi na przeciwko rodzica i podając sobie maskotkę wypowiadają woje marzenia.. te realne jak i te nierealne

 

3. Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – Gdzie to jest?


Dziecko rozgląda się po pokoju. Jego zadaniem jest wskazać przedmioty, których cechy podaje rodzic. Np. występują pojedynczo, występują podwójnie, są kupione w sklepie papierniczym, są z plastiku, są trzykolorowe.

 

ŚRODA 10.06 

W tym tygodniu rozmawiamy o zwierzętach egzotycznych.

W środę, poznajemy zwierzęta zamieszkujące Afrykę, a dokładnie sawannę.

Na początku zajęć, wysłuchajcie wiersza Z. Bronikowskiej, pt.: "Gdzie był Krzyś".

- Gdzie byłeś Krzysiu?
- Daleko….
W Afryce, nad rzeką Nilem!
A dwa kroki przede mną
kąpały się dwa krokodyle!
Były takie olbrzymie,
paszcze miały szerokie
jak bramy.
Nie wierzysz? No to proszę,
Możesz zapytać mamy!
A potem hipopotam
po szyję wylazł z błota,
aż śmiały się goryle.
Słonie biegały jak konie!
Były zebry, żyrafy, szakale!
A ja –
Nie bałem się wcale.
Siedziałem obok mamy
i patrzyłem… patrzyłem….
Małpy jadły figi i daktyle,
Nosorożec bawił się w strumieniu,
a tygrysy leżały pod palmą.
I lwa widziałem,
A jakże!
I chociaż było ciemno,
nie bałem go się  także.
Ale zabłysło światło
i ludzie zaczęli uciekać!
Ja chciałem jeszcze zostać,
chciałem jeszcze poczekać,
ale mama…..
- O czym ty mówisz Krzysiu?
To ci się chyba śniło.
Skądże?
Naprawdę to widziałem!
To wszystko w kinie było.

Po omówieniu treści wiersza, czyli poprowadzeniu rozmowy z dzieckiem wspartej pytaniami tj. Gdzie był Krzyś ? Jakie zwierzęta zobaczył? Dzieciaki udały w podróż do Afryki.

 

Zapraszam do zabawy ruchowej „Lot samolotem”. Dzieci wykonują ruchy imitujące podróż samolotem:

  •  wsiadają do samolotu - podnoszą najpierw prawą, potem lewą nogę i siadają w kręgu,
  •  zapinają pasy - krzyżują ręce na ramionach,
  •  włączają silnik samolotu - raz prawą, raz lewą rękę wyciągają przed siebie i cofają,
  •  obserwują chmury za oknem - przykładają ręce do oczu tworząc lornetkę, patrzą naprzemiennie raz w prawo, raz w lewo,
  •  lecą - rozkładają ręce na boki i poruszają się swobodnie po sali.

 

Przedszkolaki dotarły na miejsce, okazało się, że wokoło nie widać żadnego zwierzaka ;) Nieco zmęczyły się poszukiwaniami, dlatego postanowiliśmy chwilkę odpocząć. Nie próżnujemy jednak, gdyż oglądamy sobie ilustracje przedstawiające zwierzęta i podjęliśmy się próby ich opisania. Skupiliśmy się na rozmiarach zwierząt, kolorach oraz ich cechach charakterystycznych. (Zdjęcia do zabawy dostępne są tutaj).

 

WTOREK 09.06.20

Dzisiaj będziemy kontynuować zabawy związane ze zwierzętami egzotycznymi. Na początek zapraszam do wysłuchania zagadek.

 

  • Zwierzęta egzotyczne -  zagadki

 

Wielki kot, ma futro płowe,

Grzywa mu otacza głowę,

Rycząc groźnie marszczy brew

Król Afryki, wielki……(lew)

 

Ktoś jej futro wymalował

w paski czarno-białe.

O jakim zwierzątku mowa?

Wiecie doskonale. (zebra)

 

Kot ogromny, pręgowany.

Bywa w cyrku – tresowany. (tygrys)

 

Siedzi w klatce kolorowa

I powtarza różne słowa.

Choć to ptakom nie wypada,

Ona ludzkim głosem gada. (papuga)

 

Wśród zwierząt najdłuższą ma szyję,

więc pewnie nie często ją myje.

Na sierści ma plamy wzorzyste

wprost z drzew zrywa liście soczyste. (żyrafa)

 

  • Piosenka „Żyrafa fa fa fa”

Wszystkie dzieci zapraszam do wysłuchania piosenki „Żyrafa fa fa fa” https://www.youtube.com/watch?v=EG2o2ipG_QQ . Następnie spróbujcie opowiedzieć coś o  żyrafie (jak wygląda, co lubi jeść , gdzie mieszka). Zachęcam do nauki słów piosenki-w szczególności refrenu, bo ma on bardzo ciekawą formę.

 

  • Zabawa sensoryczna „Jakie to zwierzątko?

Do tej zabawy potrzebujemy trochę mąki i soli. Wsypujemy mąkę i sól do tacki, a następnie dziecko próbuje  narysować paluszkiem wybrane przez siebie zwierzątko egzotyczne. Rodzice i dzieci mogą w ten sposób bawić się w zagadki, dotyczące różnych zwierząt i nie tylko.

 

PONIEDZIAŁEK 08.06

Kochane Przedszkolaki!

W poniedziałek  Pani Grażyna zaprasza Was na wirtualną wycieczkę do ZOO. Poniżej link:


https://www.youtube.com/watch?v=ZoBijZvy1Oo

Proszę rozpoznajcie i nazwijcie wszystkie zwierzęta które pojawią się w filmie.

 

Wykonajcie makietę ZOO z dostępnych w domu materiałów,  możecie rysować, wycinać, konstruować swoje zwierzątka /im więcej tym lepiej/, potem  pogrupujcie je w rodziny i wyznaczcie dla nich teren czyli nasze ZOO.  Rodzic może pobawić się  z dzieckiem w zabawy słownikowe /podzielić nazwy zwierząt na sylaby, poukładać z nimi zdania lub całe opowiadania. Jeśli tych zwierzątek zgromadzimy dużo możemy je przeliczać, czy porównywać których zwierząt jest więcej?

 

Podczas rysowania posłuchajcie piosenki  „ Idziemy do ZOO” www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

 

PIĄTEK 05.06

Witajcie, moi drodzy.

Pozostajemy w świecie dziecięcych zabaw w domowym zaciszu. Dziś na początek zapraszam was na krótką gimnastykę. Otwórzcie z rodzicami poniższą stronę i wykonajcie kilka ćwiczeń na rozgrzewkę. Wystarczy zakręcić kołem i wylosować ćwiczenie.

https://wordwall.net/embed/238bf1dd2c954c73a5337fb7f8189fa1?themeId=52&templateId=8

Świetnie! A teraz proponuję takie zabawy:

 

„Co tam się kryje?”

Waszym zadaniem będzie odgadnięcie, jakie przedmioty ukryły się w pudełku. Do rozpoznania ich możecie użyć tylko dłoni.  Możecie do tego zadania mieć zasłonięte oczy chusteczką lub szalikiem. Możecie też położyć pudełko na krześle, na oparciu powiesić kurtkę, a potem siedząc za krzesłem włożyć ręce do rękawów i przez nie sięgać do pudełka. Rodzice ukryją tam przedmioty codziennego użytku a waszym zadaniem będzie odgadnąć, co tam się kryje.

 

„Mój dziecięcy świat”

W tej zabawie będziemy ćwiczyć liczenie. Waszym zadaniem będzie policzenie, ile w waszym domu jest: domowników, okien, drzwi, krzeseł, butów i dłoni. Wyniki zapiszcie z pomocą rodziców na wydrukowanej karcie – liczbą lub ilością kresek. Karta znajduje się w galerii zdjęć.

 

„Dziecięce wygibasy”

A teraz pobawimy się w układanie. Przygotujcie wraz z rodzicami zapałki albo wykałaczki oraz kartki papieru i kredki. Rodzice narysują wam postać dziecka a wy ułożycie taką samą postać z patyczków. Uwaga, każda postać przyjmuje inną pozycję. Zwróćcie uwagę, jak układają się ręce i nogi. Spróbujcie ułożyć tak samo. Obrazek przedstawiający to ćwiczenie znajduje się w galerii zdjęć.

Udanej zabawy!

 

PIĄTEK 05.06.

Dzień dobry. Na zajęcia zaprasza dzieci pani Kasia.

Na początek trochę ruchu, zapraszam do zabawy „Podróż samochodem.”

Dziecko „jest” samochodem. Gdy rodzic uniesie zieloną kartkę , samochód zaczyna jechać wydając odgłosy, gdy rodzic uniesie czerwona kartkę, samochód wjeżdża do garażu (dziecko zatrzymuje się i milknie)

 

Rozmowa na temat obchodów Międzynarodowego Dnia Dziecka.

Wytnijcie z czasopism i katalogów kolorowe ilustracje przedstawiające dzieci różnych narodowości, w różnych sytuacjach. Porozmawiajcie z rodzicem na temat obrazków – opiszcie wygląd dzieci i ich emocje. Zastanówcie się, dlaczego dzieci bywają smutne lub wesołe.

Odpowiedzcie na pytania:

  • Jak obchodzi się Dzień Dziecka w Polsce?
  • Kogo i czym się obdarowuje w dniu tego święta?

 

Piosenka Dzieci świata.

http://ps2.libiaz.pl/wp-content/uploads/2020/06/piosenka-Dzieci-Świata-online-audio-converter.com_.mp3

Posłuchajcie  piosenki:

I. Czarnoskóry Jonny
z naszym polskim Mirkiem
zamek z klocków Lego
zrobią już za chwilkę.
Czarnoskóry Jonny
z naszym polskim Mirkiem
zamek chcą zbudować dziś.
Ref.: Bo na całym świecie
dzieci jednakowe,
do wspólnej zabawy zawsze są gotowe.
Bo na całym świecie
dzieci bawią się,
każdy dobrze o tym wie.
II. Przybiegł mały Tao
i w czymś im doradza,
kolor skóry dzieciom
w niczym nie przeszkadza.
Przybiegł mały Tao
i w czymś im doradza,
kolor nie przeszkadza im.
Ref.: Bo na całym świecie…
III. Bawią się wesoło,
klocki układają,
wszystkie na swych buziach
uśmiech szczery mają.
Bawią się wesoło,
klocki układają,
uśmiechają szczerze się.
Ref.: Bo na całym świecie…

Porozmawiajcie o słowach piosenki:

  • O czym opowiada nasza piosenka?
  • Jak wyglądają dzieci żyjące w innych częściach świata?
  • Co wspólnego ze sobą mają dzieci na całym świecie?

 

02.06.2020 WTOREK

Do wspólnej zabawy zaprasza Pani Ania z gr. II

 

Międzynarodowe przywitanie

Zapraszam do nauki powitań w różnych językach. Jest to ćwiczenie doskonalące mowę, artykulację i pamięć. Warto zachęcić dziecko, aby spróbowało nauczyć się tych słów na pamięć. Poniżej podaję przykładową listę.

„Dzień dobry” w różnych językach:

- angielski: Good morning

- bułgarski: Dobro utro

- chorwacki: Dobro jutro

- czeski: Dobrý den

- estoński: Tere hommikust

- francuski: Bonjour

- grecki: Kaliméra

- hiszpański: Buenos días

- litewski: Labas rytas

- łotewski: Labrit

- niemiecki: Guten Morgen / Guten Tag

- szwedzki: God morgon

- włoski: Buongiorno

 

Piosenka „Kolorowe dzieci”

Zapraszam do wysłuchania piosenki „Kolorowe dzieci” Z repertuaru Majki Jeżowskiej, a następnie do nauki słów i melodii. Warto porozmawiać z dziećmi na temat tolerancji i różnicach w wyglądzie dzieci z różnych krajów(Zwróćcie uwagę dzieciom na to, że każdy człowiek jest inny i każdy ma do tego prawo. Nie należy się z nikogo wyśmiewać z powodu innego wyglądu lub koloru skóry. Do każdego należy odnosić się z szacunkiem).

 

Kolorowanka „Dzieci świata”

Zachęcam dzieci do pokolorowania obrazka „Dzieci świata”. W Internecie jest bardzo dużo przykładowych kolorowanek. Jeżeli macie możliwość wydrukowania to super, a jeżeli nie, to niech każde dziecko spróbuje odnaleźć na tej ilustracji siebie. Można również porozmawiać z dziećmi na temat różnych narodowości. Miłej zabawy i kolorowania.

 

Zabawy z angielskim

Pani Madzia proponuje zabawy z piosenką „Finger family”. Link do piosenki poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=mjFcrv6Lfx8

 

Paluszkowa rodzinka

Narysujcie na palcach jednaj ręki buźki – tak jak w piosence. Posłuchajcie piosenki jeszcze raz i pokazujcie palce z kolejnymi członkami rodziny.

 

Zamiana miejsc

Rozłóżcie na dywanie karty przedstawiające członków rodziny. Dziecko zamyka oczy a rodzic zmienia miejsca kart. Dziecko musi zgadnąć jakie karty zmieniły miejsca. Można się zmieniać – raz zgaduje rodzic, a raz dziecko.

Wesoła rodzinka

Na koniec chętne dzieci mogą narysować swoją rodzinkę na „dłoni”. Tutaj dostępny jest szablon. Dobrej zabawy!

 

01.06.2020 PONIEDZIAŁEK

Dziś do zabawy zaprasza Pani Ania z gr.II

 

Myślę, że wszystkie dzieci wiedzą jaki mamy dzisiaj dzień😊Tak, dzisiaj jest Dzień Dziecka, czyli jak sama nazwa wskazuje jest to wyjątkowy i pełen zabawy dzień, w którym wszystkie dzieci mają swoje święto. Dlatego zapraszam do wspólnej zabawy wszystkie dzieciaki i rodziców. Niech ten dzień będzie radosny, wesoły i przebojowy😊

 

Piosenka „Wszystkie dzieci nasze są”

Zapraszam do nauki piosenki „Wszystkie dzieci nasze są” z repertuaru Majki Jeżowskiej (do odsłuchania na YouTube). Proponuję, aby zapoznać się ze słowami i melodią, aby później wspólnie zaśpiewać i oczywiście zatańczyć. Zapraszam do wspólnej zabawy!!

Warto porozmawiać z dziećmi na temat ich praw i obowiązków (Dla rodziców: można skorzystać ze stron internetowych np. UNICEF, Moje Prawa i Obowiązki - Edukator, które przypominają nam o prawach i obowiązkach dzieci).

 

Praca plastyczna „Kolorowa meduza”

Zapraszam wszystkie dzieci do wykonania pracy plastycznej (przy pomocy rodziców), która później może zostać wykorzystana do ozdobienia Waszego pokoju, a jednocześnie będzie Wam przypominać o zbliżających się wakacjach!!

Potrzebne materiały i przybory:

  • plastikowa butelka
  • skrawki białego i niebieskiego papieru
  • kolorowe, satynowe wstążeczki po ok 25 cm
  • nożyczki
  • dziurkacz
  • klej

Na początku odcinamy dno z plastikowej, dużej butelki. Następnie robimy dwa otwory w dnie butelki, aby zamocować tam wstążeczkę jako zawieszkę  (otwory robimy nożyczkami, lub nożykiem –wystarczy naciąć. Do wykonania tych czynności potrzebny jest rodzic). Dziurkaczem robimy otwory na dolnej krawędzi odciętego dna butelki. W każdym z otworów przywiązujemy jedną wstążeczkę w dowolnym kolorze – to zadanie już dla dziecka. Jest to ćwiczenie doskonalące motorykę małą (zręczność małych paluszków) oraz ćwiczenie odprężające i relaksacyjne. Na koniec przyklejamy oczy. I meduza gotowa. Zapraszam do działania!! W galerii pokazuję obrazek.

 

 

 

Tematyka tygodnia „ Dzieci – to my”

 od 01.06.2020 r. do 02.06.2020 r.

przygotowała Anna Kwinta

 

Wykonanie proponowanych ćwiczeń pozwoli dzieciom na:

  • Poszerzenie słownika dzieci o pojęcia: prawa i obowiązki.
  • Przybliżenie dzieciom zasad życia w społeczności.
  • Uświadamianie dzieciom różnorodności kulturowej na świecie.
  • Rozwijanie umiejętności opowiadania o szczegółach życia codziennego.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami dobrego wychowania.
  • Rozwijanie umiejętności śpiewania.
  • Rozwijanie zdolności plastycznych.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej.
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Rozwijanie zdolności językowych i umiejętności zapamiętywania danego tekstu.

 

29.05.2020 PIĄTEK

Do wspólnej zabawy zaprasza Pani Ania z gr. II

 

Zabawa balonowa

W ostatni dzień naszych wspólnych zabaw, zapraszam do rodzinnego tańca z balonami. Proponuję do odsłuchania utwór J.  Strauss’a Marsz Radetzky’ego (do odsłuchania na YouTube). Zabawa polega na tańczeniu z balonikiem w rytm muzyki. Każdy może stworzyć swój własny układ taneczny a balon będzie dodatkowym rekwizytem. Jest to na pewno bardzo kreatywna i pobudzająca ekspresję twórczą zabawa. Następnie proponuję zabawę przy poznanych wcześniej piosenkach (z całego tygodnia). Będzie to doskonała okazja do utrwalenia piosenek.

Praca plastyczna „Zakładka dla rodziców”

Zapraszam do wykonania pracy plastycznej „Zakładka do książki” wykorzystując „serduszkowe stempelki” wykonane z ziemniaka. Do wykonania pracy będą potrzebne następujące materiały: ziemniak (w kształcie serduszka – to już zadanie dla rodziców😊), czerwona farba plakatowa, kartka sztywnego, najlepiej białego papieru, klej, kolorowa wstążeczka, można wykorzystać jeszcze inne ozdoby, które posiadamy w domu. W galerii znajdziecie ilustrację, która obrazuje, jak ma wyglądać praca.

Proponuję, żeby wykonać dwie zakładki (dla mamy i taty). Wykonanie tej pracy sprawi wiele radości i dzieciom i rodzicom. W wolnej chwili zachęcam do wykonania innych stempelków z ziemniaka, ponieważ jest to bardzo lubiany przez dzieci rodzaj zabawy.

 

28.05.2020 CZWARTEK

Do wspólnej zabawy zaprasza Pani Ania z gr.I

 

Zagadki o rodzinie

Zapraszam do wspólnej zabawy z wykorzystaniem zagadek. Jest to lekcja z logicznego myślenia i wyobraźni.

 

Kto jest zatroskany, kiedy chorujemy
lub kiedy złe stopnie do domu niesiemy?
Wspierają nas radą, pomogą w kłopotach
i tak jak teraz, zawsze będą nas kochać! (rodzice)

 

Jest jedna
i zawsze kochana,
swoje święto obchodzi
26 maja. (mama)

 

Ta dziewczyna i ten chłopak
jedną mamę mają.
Odgadnij i powiedz prędko:
jak ich nazywają? (rodzeństwo)

 

Jest córką mamy i taty,
bawi się lalkami, nie samochodami,
jest starsza lub młodsza.
To moja kochana … . (siostra)

 

Łatwą zagadkę dziś mamy,
kim jest mama mamy? (babcia)

 

Nie każdy jest siwy,
nie każdy wąsaty,
lecz każdy jest tatą
mamy albo taty. (dziadek)

 

Zabawa pantomimiczno – ruchowa „Wzajemna pomoc”

Do tej zabawy możemy zaprosić swoje rodzeństwo (jeżeli mamy), lub rodziców. Głównym zadaniem dla dzieci będzie odgrywanie różnych sytuacji i wcielanie się w role. Podczas takiej zabawy dzieci uczą się współpracy i zaangażowania. Sytuacje zadaniowe do wykonania:

  • Jest ślisko, pomóż koledze iść po śliskim chodniku;
  • Pada deszcz, weź kolegę pod parasol;
  • Wspinamy się razem na wysoką górę;
  • Idziemy uśmiechając się do siebie, itp.

Pod koniec zabawy warto porozmawiać z dziećmi jakie powinny być relacje między rodzeństwem, i że wzajemna pomoc jest bardzo ważna.

 

Zabawa przy piosence „Zabiorę brata na koniec świata”

Na koniec zajęć zaproście swoje rodzeństwo lub rodziców do zatańczenia przy piosence „Zabiorę brata na koniec świata” z repertuaru Fasolki (do odsłuchania na YouTube). Jeżeli macie tylko możliwość, to spędźcie ten dzień w miłej i przyjacielskiej atmosferze ze swoją siostrą, bratem lub rodzicem😊. Pamiętajcie, że są to bardzo ważne osoby w waszym życiu.

 

27.05.2020 ŚRODA

Do wspólnej zabawy zaprasza Pani Ania z gr.II

 

Zabawa ruchowa z wykorzystaniem kolorowych serduszek

Do zabawy będą nam potrzebne trzy średniej wielkości serduszka w różnych kolorach (np. czerwony, żółty, zielony). Zadaniem dzieci jest reagowanie na zmianę koloru serduszka i wykonywanie właściwych ćwiczeń (np. serduszko czerwone oznacza stanie na jednej nodze jak bocian, serduszko żółte – fruwanie jak motylek, a serduszko zielone – stanie nieruchomo jak drzewo). Ćwiczenie można oczywiście modyfikować. Jest to bardzo dobry rodzaj zabawy na koncentrację uwagi, zapamiętywanie oraz forma ćwiczeń fizycznych. Dzieci bardzo to lubią😊.

 

Zabawa ruchowa przy piosence

Zapraszam do nauki piosenki po angielsku „Finger Family Collection” (do odsłuchania tutaj). Jest to prosta piosenka pod kątem słów i melodii, dlatego warto się jej nauczyć razem z dzieckiem i wspólnie śpiewać. Jest to piosenka połączona z zabawą paluszkową, która opowiada o rodzinie. Zachęcam do zabawy i nauki.

 

Ćwiczenie grafomotoryczne „Serduszko”

Zapraszam do zabawy w łączenie kropek a później do kolorowania (np. farbami) swojego obrazka. Jest to doskonałe ćwiczenie do rozwoju  motoryki małej i koordynacji wzrokowo – ruchowej. Rodzic może wydrukować, lub sam narysować serce z kropek😊.

 

26.05.2020 WTOREK

Do wspólnej zabawy zaprasza Pani Ania z gr. II

 

Dzisiaj będziemy kontynuować tematykę o rodzinie, a w szczególności zwrócimy uwagę na naszą Kochaną Mamusię, bo właśnie dzisiaj ma ona swoje święto 😊.

 

Wierszyk dla mamusi

Zapraszam dzieci do nauki znanego wierszyka dla mam z okazji ich święta 😊

 

„Laurka”
Wymaluję na laurce czerwone serduszko,
Ptaka, co ma złote piórko i kwiaty w dzbanuszku.
Żyj mamusiu moja miła sto lat albo dłużej!
Bądź wesoła i szczęśliwa, zdrowie niech Ci służy!

 

Warto poćwiczyć z dzieckiem wierszyk, tak aby nauczyło się go na pamięć. Nauka wierszyków to doskonała okazja do rozwoju pamięci i recytacji.

 

Piosenka dla mamy

Zachęcam do wysłuchania i nauki piosenki z repertuaru Konkursiaki „Tra La La Dla Mamy” (do odsłuchania na YouTube).

Warto nauczyć się słów i melodii bo są łatwe do zapamiętania a melodia wpada w ucho. Następnie proponuję wspólną zabawę taneczną do piosenki. Spędźcie ten wyjątkowy dzień w miłej atmosferze.

 

Praca plastyczna „Witraż z serduszkiem”

Do pracy plastycznej będą nam potrzebne: papierowy talerzyk, bibuła prasowana gładka (różne kolory), kolorowa wstążeczka, klej. Na talerzyku proszę narysować serduszko, a następnie wykleić go bibułą (niech dziecko samo zadecyduje, jak ma wyglądać). Na koniec ozdabiamy wstążeczką (można później pracę powiesić). Jest to ćwiczenie doskonalące motorykę małą, jak również bardzo relaksacyjne. Zachęcam do wspólnej pracy😊. W galerii zdjęć podaję przykładową ilustrację.

 

Zabawy z angielskim

Dziś poznamy nowe wyrazy, związane z naszą rodzinką. Podaję link do kart obrazkowych – członkowie rodziny (mummy, daddy, sister, brother, grandma,  grandda, baby).

Na dobry początek – powtórzcie nazwy za rodzicami. Myślę, że niektóre już znacie…

 

Proponuję zacząć zabawą „What’s missing?” 

Dziecko zamyka oczy, rodzic ukrywa jedną z kart. Dziecko  próbuje odgadnąć, czego brakuje. Najlepiej powtórzyć zabawę kilka razy.

 

Piosenka „Baby shark”

Tą piosenkę na pewno pamiętacie z przedszkola – rodzinka rekinów powraca!

 

Kolorowanki „I love my mummy, daddy”

Postarajcie się pięknie pokolorować ilustracje – tak, aby można je było wręczyć mamie i tacie w prezencie! Kolorowanki do pobrania tutaj i tutaj.

 

PONIEDZIAŁEK 25.05.2020 r.

Dziś do zabawy zaprasza Pani Ania z gr.II

Ten tydzień zapowiada się wyjątkowo, ponieważ będzie poświęcony rodzinie, czyli będziemy mówić o mamie, tacie i o Was – kochane dzieciaki 😊. Rodzina jest częścią naszego życia i to ona zapewnia nam wszystko co najlepsze, a więc daje nam miłość, radość, szczęście, przede wszystkim pozytywne emocje. Dlatego zachęcam aby ten tydzień spędzić przy wesołych, tanecznych zabawach z całą rodziną.

 

Zabawa: Burza mózgów „Mama i Tata”

Zapraszam rodziców do rozmowy na temat rodziny. Zadając dziecku odpowiednie pytania, możemy się dowiedzieć jaką wiedzę posiada o rodzicach, rodzeństwie, czy też o samym sobie. Przykładowe pytania:

  • Co to jest rodzina?
  • Dlaczego mama i tata są tak ważni w naszym życiu?
  • Co można robić z bratem lub siostrą?
  • Dlaczego bycie z rodziną sprawia nam radość?

Wspólna rozmowa z dzieckiem na tak ważne tematy, ma pozytywny wpływ na jego rozwój społeczny i emocjonalny. Pobudza również do myślenia i przyczynia się do poszerzania zakresu słownictwa.

             

Nauka piosenki „Weź mnie na ręce”

Zapraszam do wysłuchania, a później do nauki znanej piosenki z repertuaru Arki Noego „Weź mnie na ręce” (możliwe, że już ją znacie). Piosenka do odsłuchania na tutaj 😊. Zachęcam do nauki słów i melodii a później do wspólnego tańca z dzieckiem. Jest to doskonała lekcja ekspresji twórczej i rozwoju pamięci i wyobraźni muzycznej.

 

Praca plastyczna „Moja rodzina”|

Zachęcam do wykonania pracy plastycznej z wykorzystaniem figur geometrycznych (trójkąty i prostokąty w różnych kolorach). Warto przypomnieć dziecku jak się nazywają poszczególne figury (myślę, że większość dzieci je zna😊), a następnie zaproponować „przeniesienie” swojej rodzinki na papier. Proszę zachęcić dziecko, aby opisało swoją rodzinę i powiedziało z ilu osób się składa.

 

Tematyka tygodnia „ Moja rodzina”

 od 25.05.2020 r. do 29.05.2020 r.

przygotowała Anna Kwinta

 

Wykonanie proponowanych ćwiczeń pozwoli dzieciom na:

  • Budowanie wiedzy dzieci na temat rodziny.
  • Kształtowanie poczucia więzi emocjonalnej ze swoją rodziną.
  • Rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny.
  • Wdrażanie do wzmacniania więzi między rodzeństwem.
  • Kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych.
  • Kształtowanie umiejętności nazywania własnych emocji i uczuć.
  • Kształtowanie umiejętności wcielania się w role.
  • Kształtowanie umiejętności formułowania życzeń dla mamy i taty.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  • Wyzwalanie kreatywności twórczej.
  • Doskonalenie umiejętności manualnych i rozwijanie zdolności plastycznych.
  • Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni.
  • Rozwijanie zdolności językowych i umiejętności zapamiętywania danego tekstu.
  • Doskonalenie umiejętności śpiewania piosenek w języku angielskim.

 

PIĄTEK 22.05.2020 r.

Kochane przedszkolaki, zapraszam was dzisiaj na wycieczkę do… no właśnie gdzie? tego dopiero się dowiedziecie, gdy zagadkę rozwiążecie:

Liściaste i iglaste drzewa w nim rosną, Wszystkie pięknie zielenią się wiosną, W ich otoczeniu, różne zwierzęta mieszkają, Swym domem to miejsce nazywają. Znajdziesz też tam grzyby, poziomki, jagody i borówki Wiecie o czym mowa? Ruszcie swoje mądre główki! /LAS/

 

Brawo! Zapraszam Was na wycieczkę do lasu! Jak myślicie czy w lesie spotkamy jakąś muzykę?? Jeśli tak, to jaką? Zastanówcie się i powiedzcie swoim rodzicom. Obejrzyjcie nagranie: https://www.youtube.com/watch?v=c1lR-HcMdUc

 

Jeśli będzie mieć ochotę i rodzice się zgodzą to obejrzyjcie film edukacyjny o lesie! https://www.youtube.com/watch?v=31z7hEiIDVs

 

Na zakończenie muzycznego tygodnia każdy z was przygotuje swój własny instrument, a będzie nim grzechotka (marakas).

Potrzebne materiały:  pusta butelka plastikowa (najlepsza będzie o pojemności ok. 0,5l może być mniejsza);  ryż, groch, kasza lub fasola /co ma kto w domu/,  papier kolorowy, bibuła, cekiny – kto co woli,  klej, nożyczki

Do pustej butelki wrzucamy suche nasiona, dokładanie zakręcamy, żeby się nie wysypały. Ozdabiamy butelkę według własnego uznania – tak żeby była piękna, kolorowa – wytnijcie ozdoby z papieru kolorowego i przyklejcie na butelkę.

Spróbujcie „zagrać” na waszych instrumentach do dowolnej piosenki.

 

CZWARTEK 21.05.2020 r.

Witajcie kochani.

Dziś zaczynamy od krótkiej rozgrzewki.

 

Wiosenna gimnastyka

Tutaj znajduje się kostka do gry a na niej zwierzęta mieszkające na łące. Wystarczy ją wydrukować, wyciąć i posklejać. Stworzoną kostką rzucamy i losujemy ćwiczenie ruchowe. Poniżej znajdują się propozycje ćwiczeń, które odpowiadają konkretnym obrazkom:

- biedronka – spaceruj na czworakach,

- konik polny – kucaj i wyskakuj w górę,

- gąsienica – czołgaj się po podłodze,

- komar – machaj skrzydełkami i poruszaj się małymi krokami na palcach,

- mrówka – maszeruj unosząc wysoko kolana,

- motyl – machaj dużymi skrzydłami i poruszaj się większymi krokami.

Jeśli już trochę się poruszaliście, zapraszam was na krótką prezentację multimedialną.

 

Wiosna na łące

Podczas tej prezentacji poćwiczycie spostrzegawczość, kiedy będą pojawiały się kolejne zwierzątka żyjące na łące. Ale też troszkę policzycie, wykonacie kilka ćwiczeń matematycznych i podzielicie wyrazy na sylaby. Prezentacja znajduje się tutaj.

 

Uciekający kwiatek

Teraz zapraszam do zabawy, podczas której poćwiczycie określanie położenia przedmiotu w przestrzeni. Wytnijcie z papieru kształt kwiatka. To będzie wasz „uciekający kwiatek”. Usiądźcie po turecku na dywanie trzymając wycięty kwiatek w ręce. Następnie rodzic będzie wam mówił, gdzie wasz kwiatek ucieka a waszym zadaniem jest położyć go we właściwe miejsce. Na przykład:

- połóż kwiatek przed sobą,

- podnieś kwiatek nad głowę,

- połóż kwiatek na prawym kolanie,

- połóż kwiatek po swojej lewej stronie,

- połóż kwiatek za sobą,

- połóż kwiatek na lewym ramieniu.

Świetnie. Na koniec mam dla was kilka zadań na kartach pracy.

 

Karty pracy

Możecie wybrać sobie kilka z tych zamieszczonych poniżej, nie musicie wykonywać wszystkich jednego dnia.

Karta nr 1 : Łąka - znajdź 10 różnic między obrazkami.

Karta nr 2 : Labirynt – zaprowadź żabę do stawu.

Karta nr 3 : Gąsienica – pokoloruj według wzoru – ćwiczymy rytmy.

Karta nr 4 : Kwiaty od najmniejszego do największego – ćwiczymy wycinanie i szeregowanie.

Karta nr 5 : Motyl – dorysuj drugą połowę.

Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

 

20.05.2020 r. ŚRODA

Witajcie moi drodzy.

Dziś Pani Iwonka zaprasza Was na wiosenne zabawy na łące.

Mieszkańcy łąki

Zacznijmy od obrazka przedstawiającego łąkę i jej mieszkańców. Spróbujcie ich odszukać i nazwać. Obrazek znajduje się tutaj.

To było zadanie na rozgrzewkę. Teraz postarajcie się odgadnąć, o jakich zwierzątkach mówią poniższe zagadki:

 

Skaczą po łące, pływają w wodzie .
Z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie.  (żabki)
 
Co to za panie mają pasiaste ubranie,
od nich słodki miodek na pewno dostaniesz.  (pszczoły)
 
Skrzydełka mam jak płatki, choć sam nie jestem kwiatem,
I nad kwiatami w słońcu wesoło fruwam latem.  (motyl)
 
To jest takie dziwne zwierzę,
bo ma tylko jedną nogę.
Własny domek ma na grzbiecie,
kto to jest, na pewno wiecie?  (ślimak)
 
Chociaż są malutkie, bardzo pracowite.
Spotkasz je na łące, bo są ich tysiące.  (mrówki)
 
Prawie nic nie widzi
i ma długi ryjek.
W czarnym kubraczku
pod ziemią się kryje.  (kret)
 
Dziób czerwony, długie nogi.
Żabki ze strachu schodzą mu z drogi.  (bocian)
    
Łatwo zauważysz między listeczkami
jej czerwony płaszczyk z czarnymi kropkami.  (biedronka)
 
Znacie takiego małego konika,
który jest zielony,
w trawie sobie cyka?  (konik polny)

Mam nadzieję, że poszło wam świetnie.

 

Prawda czy fałsz?

Teraz mam dla was powtórkę z wiedzy o łące. Poniżej znajdują się różne zdania. Nie wszystkie są prawdziwe. Po usłyszeniu każdego zdania zastanówcie się, czy ono jest zgodne z prawdą. Jeśli tak – podnieście obie ręce do góry. Jeśli jest fałszywe – połóżcie dłonie na kolanach.

Na łące rośnie wysoka trawa, a w niej są biedronki, koniki polne, motyle.
Pszczoły zbierają nektar z kwiatów i robią z nich lizaki.
Pod ziemią długie korytarze ryje kret.
Wiosną na łące dzieci lepią bałwana.
Po łące przechadza się bocian i szuka żabek na śniadanie.
A żabki chowają się przed nim w trawie i wołają kra, kra.
 

Doskonale!

Żabia gimnastyka buzi i języka

Na zakończenie mam dla was grę logopedyczną online. Wystarczy włączyć poniższy link, następnie zakręcić kołem i wylosować ćwiczenie.

https://www.logopestka.pl/zabia-gimnastyka-buzi-i-jezyka-gra-online/?fbclid=IwAR2pzgcsFcT8mBoN6iGrr0gJAigmdeYy15Qfwv_yx3qF2zz1Gc0v06vw9As

Miłej zabawy!

 

19.05.2020 r. WTOREK

Na zajęcia zaprasza dzieci pani Teresa.

Mam nadzieję, że spodobały się Wam nasze przyrodnicze wędrówki, dlatego dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od zabawy: ,,Spacer po łące”.  Będzie to opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi:

(Rodzic czyta opowiadanie, a dziecko we wskazanych momentach naśladuje ruchy i odgłosy wymienionych zwierząt).

 

Jest piękny, wiosenny dzień, wybieramy się na wycieczkę na łąkę.

Słoneczko ogrzewa nas swoimi promieniami. Jest nam miło i ciepło. Ciekawie rozglądamy się dookoła. Trawy szumią. Wszędzie rosną kolorowe i pachnące kwiaty, zbieramy i robimy z nich mały bukiecik. Dmuchamy na dmuchawce, nasionka wesoło wirują.

Nagle co to? Zatrzymujemy się i nasłuchujemy. To pracowite pszczółki zbierają pyłek z kwiatów (latamy i bzyczymy: bzz, bzz).

Na małym listku zobaczyły konika polnego, który grał swój koncert, zobaczmy go z bliska       (kucamy i mówimy: cyk, cyk, cyk).

Spacerują biedronki, otrzepują łapki z rosy.

O, przy małym strumyku wesoło skaczą zielone żabki i radośnie kumkają i rechoczą   (skaczemy i mówimy: kum, kum, rech, rech), wysuwają język łapiąc muszki.

Nagle jednak żabki ucichły, bo nad strumyk zbliżał się bocian (brodzimy jak bocian, wysoko unosząc długie czerwone nogi i mówią: kle, kle, kle, stajemy na jednej nodze, drugą opierając o kolano).

Przed bocianem do norki schowała się też mała myszka (czworakujemy i mówimy: pi, pi, pi).

Musimy już wracać do domu, ale co to – nad łąką pojawiły się piękne, kolorowe motyle, które podziwiają łąkę z góry. Przyglądamy im się z zachwytem. Ale pięknie jest na łące!

 

Trochę jesteście pewnie zmęczeni po tej wycieczce. Usiądźcie więc wygodnie, bo teraz zapraszam Was na ,,muzyczną” łąkę. Posłuchajcie pięknego utworu Edvarda Griega ,,Poranek”. Nazwijcie rośliny i zwierzęta żyjące na łące.

https://youtu.be/bgmm4e9ARw4

 

Na zakończenie naszego dzisiejszego spotkania proponuję, żebyście wykonali pracę plastyczną ,,Majowa łaka”. Możecie to zrobić samodzielnie, dowolną techniką, albo obejrzeć podaną przeze mnie propozycję - ,,Stemplowana łąka”: https://youtu.be/q85x875FfGc

Powodzenia!

 

Zabawy z angielskim

Dzisiaj zaczniemy od wesołej piosenki, przy której można się sporo poruszać. Zapraszam do zabawy, naśladujcie gesty pokazane w filmiku:

https://supersimple.com/song/here-we-go-looby-loo/

Teraz czas na nasze angielskie słówka – powtarzamy nazwy zabawek. Dla przypomnienia i wydrukowania karty obrazkowe - wybieramy -a scooter (hulajnoga), a dolly (lalka), a Teddy (miś), a ball (piłka), a car (auto), a train (pociąg)

KARTY OBRAZKOWE

Proponuję dziś parę zabaw z kartami:

  1. Ukrywamy kartę z ilustracją za dużą kartką tak, aby wystawał tylko mały fragment obrazka. Dziecko próbuje odgadnąć, co ukryło się za kartą. Jeśli jest to trudne, odkrywamy kolejne fragmenty.

 

  1. Rodzic pokazuje kolejne karty obrazkowe w taki sposób, aby samemu ich nie widzieć. Pokazując kartę, wymienia  po kolei wszystkie nazwy zabawek. Dziecko może mówić tylko yes albo no – w zależności od tego, czy rodzic „trafia” z nazwą. Gdy rodzic zgadnie, co jest na obrazku, dziecko krzyczy yes i rodzic może pokazywać kolejną kartę.

 

  1. Zabawa „Flash”- rodzic pokazuje kartę bardzo, bardzo szybko – dziecko próbuje powiedzieć, co znajduje się na obrazku.

 

Na zakończenie proponuję puzzle online:

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/237505-dzbanki-dla-dzieci

 

  18.05.2020 r. PONIEDZIAŁEK

 

Dzisiaj pani Teresa zaprasza dzieci na majową łąkę. Razem ze Skrzatem Borówką odwiedzicie łąkę i poznacie znajdujące się tam zwierzęta i rośliny.  Film:  https://youtu.be/LKLf5EN1Ff4

Myślę, że spotkanie z mieszkańcami łąki było dla Was bardzo ciekawe i pouczające. 

Wiosenna łąka to niezwykłe, pełne różnych barw miejsce. Spróbujcie, w oparciu o obejrzany film lub ten obrazek, dokończyć przeczytane przez mamę lub tatę zdania:

  • Czerwony jak … (np. biedronka, mak)
  • Zielony jak … (np. żaba, trawa, liść)
  • Niebieski jak … (niebo, kwiat)
  • Czarny jak … (mrówka, kret)
  • Żółty jak … (słońce, mlecz, pszczółka)
  • Kolorowy jak … (tęcza, motylek)

Na łące zobaczyć można wiele zwierząt, najwięcej jest wśród nich owadów. Posłuchajcie zdania czytane przez rodzica i  podajcie liczbę wyrazów z tych zdaniach.

  • Na łące rosną kwiaty.
  • Pięknie pachną zioła.
  • Krowy jedzą trawę.
  • Łąka to królestwo owadów.
  • Lubię motyle.
  • Słychać śpiew skowronka.

A teraz zabawa słowna ,,Sylaby na opak”.

Rodzic prezentuje nazwy wybranych elementów wiosennej łąki, wymawiając je sylabami od tyłu, a dziecko odgaduje wyraz:

ba- ża (żaba), cian-bo (bocian), ła-pszczo (pszczoła), ka-łą (łąka), tyl- mo (motyl), ty-kwia (kwiaty), wa-tra (trawa), ka-mysz (myszka) itp.

 

Zabawa relaksacyjna – masażyk ,,Małe żabki”.
Dziecko siada plecami do rodzica, a ten na jego plecach wykonuje masaż zgodnie z treścią wierszyka, potem zamiana.

 

Najpierw skaczą małe żabki,

A za nimi żabek babki.

Na prawo, na lewo,

Do środka, na drzewo.

Bocian dziobem stuka w trawie.

Ślimak patrzy nań ciekawie.

Szczypaweczki spacerują, z rosy łapki otrzepują.

Tutaj płynie sobie rzeczka, rybki tańczą w niej kółeczka.


Dla chętnych dzieci, które chcą rozwinąć swą spostrzegawczość przygotowałam Tutaj  karty pracy „Mieszkańcy łąki”.

 

 

Tematyka tygodnia: Wiosna na łące.   (18.05 –22.05.2020 r.)

Wykonanie proponowanych ćwiczeń, zabaw, prac plastycznych pozwoli dzieciom na:

  • poszerzenie wiedzy przyrodniczej - rozpoznawanie i nazywanie znajdujących się na łące roślin i zwierząt, porównywanie ich wyglądu, zwrócenie uwagi na  przystosowania się zwierząt do życia w danym otoczeniu
  • wzbogacenie zasobu słownictwa o pojęcia związane z przyrodą
  • rozwijanie dziecięcej wyobraźni i wrażliwości artystycznej,
  • rozwijanie pamięci słuchowej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej
  • rozwijanie umiejętności matematycznych -  liczenia, dodawanie i odejmowanie w zakresie 5
  • rozwijanie mowy dzieci poprzez zabawy słuchowe, dźwiękonaśladowcze oraz słowne,
  • kształtowanie umiejętności koncentracji i uwagi.

 

PIĄTEK 15.05.2020

Dzień dobry! Wita Was serdecznie Pani Danusia.

Dzisiaj ciąg dalszy o muzyce. Chciałabym Wam przybliżyć niektóre instrumenty muzyczne.

Obejrzyjcie obrazki i wskażcie instrumenty, które znacie, podzielcie ich nazwy na sylaby klaszcząc i wytupując ma zmianę.

 

RYSUNEK INSTRUMENTÓW

 

Nazwa których z tych instrumentów zaczyna się na taką samą głoskę. A teraz spróbujcie naśladować głosem dźwięki tych instrumentów i sposób gry na nich.

Następnie określacie połączenie tych instrumentów (rodzice zadają pytania np. Jaki instrument jest w lewym górnym rogu, w dolnym prawym, w środkowym rzędzie po lewej itd. Do wyczerpania wszystkich możliwości.

Policzcie ile jest instrumentów i tyle razu pomachajcie lewą, a później prawą nogą.

A teraz zapraszam Was na film o pewnej grupie instrumentów. Przyjrzyjcie się im i posłuchajcie ich brzmienia. Jeśli chcecie