KONTAKT:
Samorządowe Przedszkole nr 120os. Strusia 8, 31-808 Kraków
Dyrektor: mgr Urszula Taborska
tel./fax 12 648-57-39
e-mail: p120@mjo.krakow.pl
www.przedszkole120.pl
Nr rachunku bankowego:
40 1020 2892 0000 5802 0590 4315
ZAKRES MATERIAŁU - 6-LATKI
ZAKRES MATERIAŁU DO REALIZACJI DLA DZIECI 6 LETNICH:
Tematyka tygodnia: ,,Moja rodzina”
(18.05 – 22.05.2020 r.)
- Rozwijanie zainteresowania życiem najbliższych członków rodziny
- Wdrażanie do okazywania szacunku osobom dorosłym
- Wdrażanie do uważnego słuchania, doskonalenie pamięci słuchowej
- Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy słuchowej, rozwijanie wypowiedzi
- Nabywanie umiejętności rozpoznawania i nazywania kształtów figur geometrycznych
- Doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie wyobraźni przestrzennej
|
- Odczuwanie radości z wspólnie spędzonego czasu z rodzicami
- doskonalenie sprawności grafomotorycznej
- Wdrażanie do wdrażanie do przestrzegania ustalonych z rodzicami zasad zabawy
Tematyka tygodnia: ,,Moja rodzina”
(18.05 – 22.05.2020 r.)
- Rozwijanie zainteresowania życiem najbliższych członków rodziny
- Wdrażanie do okazywania szacunku osobom dorosłym
- Wdrażanie do uważnego słuchania, doskonalenie pamięci słuchowej
- Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy słuchowej, rozwijanie wypowiedzi
- Nabywanie umiejętności rozpoznawania i nazywania kształtów figur geometrycznych
- Doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie wyobraźni przestrzennej
|
- Odczuwanie radości z wspólnie spędzonego czasu z rodzicami
- doskonalenie sprawności grafomotorycznej
- Wdrażanie do wdrażanie do przestrzegania ustalonych z rodzicami zasad zabawy
Tematyka tygodnia: ,,W bibliotece”
(11.05 – 15.05.2020 r.)
- Budzenie szacunku i przywiązania do symboli narodowych.
- Rozwijanie zainteresowania książkami i czytelnictwem.
- Kształtowanie intelektualnego i emocjonalnego stosunku do książki jako źródła przeżyć.
- Kształtowanie wyobraźni, wzbogacanie wrażeń, spostrzeżeń, myślenia i mowy.
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Zapoznanie z nazwą, wyglądem i brzmieniem niektórych instrumentów muzycznych.
- Zachęcanie do uważnego słuchania utworów muzyki poważnej.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmiczno-plastycznych przy utworach muzyki klasycznej i piosenkach dla dzieci.
- Poszerzanie czynnego słownika dziecka. Utrwalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej podczas zabaw ruchowych, plastycznych.
- Przygotowanie do czytania, pisania i liczenia poprzez zagadki, rebusy, zadania i ćwiczenia do wykonania. Posługiwanie się w zabawach literami i cyframi.
- Rozwijanie umiejętności różnicowania i nazywania kierunków w przestrzeni i na kartce.
- Umożliwienie wspólnej zabawy dzieciom i ich rodzicom - czerpanie radości ze wspólnego wykonywania zadań i zabawy.
Tematyka tygodnia: ,,TAJEMNICE WODY I POWIETRZA”
(20.04 -24.04.2020 r.)
Dziecko dowie się i nauczy:
-
dlaczego woda jest ważna dla ludzi, roślin i zwierząt oraz jak krąży
w przyrodzie - utrwali wielką i małą literę „G, g”,
- poćwiczy aktywne słuchanie poprzez udostępnione słuchowiska, bajki i filmy,
- rozwiąże proste zadania matematyczne, porówna i uporządkuje zbiory oraz utrwali stosunki przestrzenne obiektów względem siebie,
- utrwali cyfry 7 i 8 oraz poćwiczy umiejętności przeliczania, logiczne myślenie i spostrzegawczość,
- przeprowadzi wspólnie z rodzicem proste eksperymenty,
- nauczy się lub posłucha kilku tematycznych piosenek oraz pozna lub utrwali słownictwo w języku obcym,
- będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych, rozwiązywania łamigłówek i quizów tematycznych
Temat tygodnia: ,,WIOSNA W OGRÓDKU”
(14.04 -17.04.2020 r.)
Celem proponowanych przez nas zadań, ćwiczeń, zabaw, prac plastycznych jest:
- wdrażanie do uważnego słuchania
- wzbogacanie słownika czynnego
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- poszerzenie wiadomości o wiosennych pracach w ogrodzie i na działce
- wzbogacenie wiadomości na temat potrzeb rozwojowych roślin
- poznanie części składowych rośliny
- doskonalenie spostrzegawczości wzrokowo-słuchowej
- podniesienie umiejętności dzielenia na sylaby, głoskowania
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- doskonalenie sprawności manualnych poprzez wykonanie prac plastycznych
- rozwijanie motoryki dużej i małej
- kształtowanie kreatywności
- rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej dzieci
- doskonalenie orientacji przestrzennej
- doskonalenie umiejętności przeliczania oraz wyznaczania wyniku dodawania
- nabywanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych
- rozwijanie wrażliwości słuchowej i umiejętności odbierania muzyki
- utrwalanie znajomości liter i cyfr
Tematyka tygodnia: „Święta już tuż, tuż, do koszyka jajka włóż”
(6.04 –10.04.2020 r.)
Wykonanie proponowanych zadań, ćwiczeń, zabaw, prac plastycznych pozwoli dzieciom na:
- podniesie umiejętności uważnego słuchania
- kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- poszerzenie wiedzy na temat Świąt Wielkanocnych
- kultywowanie tradycji i obrzędów świątecznych
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania
- doskonalenie techniki przeliczania i rozwiązywania zadań z treścią
- rozwijanie wrażliwości słuchowej i umiejętności odbierania muzyki
- utrwalanie znajomości liter i cyfr
- podniesienie umiejętności dzielenia na sylaby , głoskowania
- podniesienie sprawności fizycznej
- doskonalenie sprawności manualnych poprzez wykonanie ćwiczeń grafomotorycznych
- doskonalenie orientacji przestrzennej
Tematyka tygodnia: Na wiejskim podwórku (30.03 –03.04.2020 r.)
Wykonanie proponowanych ćwiczeń, zabaw, prac plastycznych pozwoli dzieciom na:
Wykonanie proponowanych ćwiczeń pozwoli dzieciom na:
- podniesie umiejętności uważnego słuchania
- kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- poszerzenie wiedzy na temat zawodów związanych z wsią
- poznanie różnych gatunków zwierząt żyjących w wiejskiej zagrodzie
- rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania
- doskonalenie techniki przeliczania i rozwiązywania zadań z terścią
- rozwijanie wrażliwości słuchowej i umiejętności odbierania muzyki
- utrwalanie znajomości liter i cyfr
- podniesienie umiejętności dzielenia na sylaby , głoskowania
- podniesienie sprawności fizycznej
- doskonalenie sprawności manualnych poprzez wykonanie ćwiczeń grafomotorycznych
- doskonalenie orientacji przestrzennej
Tematyka tygodnia: Wiosenne przebudzenie (25.03 - 27.03.2020 r.)
Wykonanie proponowanych ćwiczeń pozwoli dzieciom na:
- poszerzenie wiedzy na temat środowiska przyrodniczego,
- utrwalanie nazw pierwszych wiosennych kwiatów,
- utrwalanie poznanych liter,
- wyodrębnianie pierwszej i ostatniej głoski w wyrazie,
- doskonalenie sprawności fizycznej,
- rozwijanie mowy i myślenia,
- rozwijanie spostrzegawczości,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego,
- doskonalenie sprawności manualnej poprzez wykonanie ćwiczeń grafomotorycznych,
- doskonalenie orientacji przestrzennej.
Tematyka tygodnia: ,,W bibliotece”
(11.05 – 15.05.2020 r.)
- Budzenie szacunku i przywiązania do symboli narodowych.
- Rozwijanie zainteresowania książkami i czytelnictwem.
- Kształtowanie intelektualnego i emocjonalnego stosunku do książki jako źródła przeżyć.
- Kształtowanie wyobraźni, wzbogacanie wrażeń, spostrzeżeń, myślenia i mowy.
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Zapoznanie z nazwą, wyglądem i brzmieniem niektórych instrumentów muzycznych.
- Zachęcanie do uważnego słuchania utworów muzyki poważnej.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmiczno-plastycznych przy utworach muzyki klasycznej i piosenkach dla dzieci.
- Poszerzanie czynnego słownika dziecka. Utrwalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej podczas zabaw ruchowych, plastycznych.
- Przygotowanie do czytania, pisania i liczenia poprzez zagadki, rebusy, zadania i ćwiczenia do wykonania. Posługiwanie się w zabawach literami i cyframi.
- Rozwijanie umiejętności różnicowania i nazywania kierunków w przestrzeni i na kartce.
- Umożliwienie wspólnej zabawy dzieciom i ich rodzicom - czerpanie radości ze wspólnego wykonywania zadań i zabawy.
Tematyka tygodnia: ,,TAJEMNICE WODY I POWIETRZA”
(20.04 -24.04.2020 r.)
Dziecko dowie się i nauczy:
-
dlaczego woda jest ważna dla ludzi, roślin i zwierząt oraz jak krąży
w przyrodzie - utrwali wielką i małą literę „G, g”,
- poćwiczy aktywne słuchanie poprzez udostępnione słuchowiska, bajki i filmy,
- rozwiąże proste zadania matematyczne, porówna i uporządkuje zbiory oraz utrwali stosunki przestrzenne obiektów względem siebie,
- utrwali cyfry 7 i 8 oraz poćwiczy umiejętności przeliczania, logiczne myślenie i spostrzegawczość,
- przeprowadzi wspólnie z rodzicem proste eksperymenty,
- nauczy się lub posłucha kilku tematycznych piosenek oraz pozna lub utrwali słownictwo w języku obcym,
- będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych, rozwiązywania łamigłówek i quizów tematycznych
Temat tygodnia: ,,WIOSNA W OGRÓDKU”
(14.04 -17.04.2020 r.)
Celem proponowanych przez nas zadań, ćwiczeń, zabaw, prac plastycznych jest:
- wdrażanie do uważnego słuchania
- wzbogacanie słownika czynnego
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- poszerzenie wiadomości o wiosennych pracach w ogrodzie i na działce
- wzbogacenie wiadomości na temat potrzeb rozwojowych roślin
- poznanie części składowych rośliny
- doskonalenie spostrzegawczości wzrokowo-słuchowej
- podniesienie umiejętności dzielenia na sylaby, głoskowania
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- doskonalenie sprawności manualnych poprzez wykonanie prac plastycznych
- rozwijanie motoryki dużej i małej
- kształtowanie kreatywności
- rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej dzieci
- doskonalenie orientacji przestrzennej
- doskonalenie umiejętności przeliczania oraz wyznaczania wyniku dodawania
- nabywanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych
- rozwijanie wrażliwości słuchowej i umiejętności odbierania muzyki
- utrwalanie znajomości liter i cyfr
Tematyka tygodnia: „Święta już tuż, tuż, do koszyka jajka włóż”
(6.04 –10.04.2020 r.)
Wykonanie proponowanych zadań, ćwiczeń, zabaw, prac plastycznych pozwoli dzieciom na:
- podniesie umiejętności uważnego słuchania
- kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- poszerzenie wiedzy na temat Świąt Wielkanocnych
- kultywowanie tradycji i obrzędów świątecznych
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania
- doskonalenie techniki przeliczania i rozwiązywania zadań z treścią
- rozwijanie wrażliwości słuchowej i umiejętności odbierania muzyki
- utrwalanie znajomości liter i cyfr
- podniesienie umiejętności dzielenia na sylaby , głoskowania
- podniesienie sprawności fizycznej
- doskonalenie sprawności manualnych poprzez wykonanie ćwiczeń grafomotorycznych
- doskonalenie orientacji przestrzennej
Tematyka tygodnia: Na wiejskim podwórku (30.03 –03.04.2020 r.)
Wykonanie proponowanych ćwiczeń, zabaw, prac plastycznych pozwoli dzieciom na:
Wykonanie proponowanych ćwiczeń pozwoli dzieciom na:
- podniesie umiejętności uważnego słuchania
- kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- poszerzenie wiedzy na temat zawodów związanych z wsią
- poznanie różnych gatunków zwierząt żyjących w wiejskiej zagrodzie
- rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania
- doskonalenie techniki przeliczania i rozwiązywania zadań z terścią
- rozwijanie wrażliwości słuchowej i umiejętności odbierania muzyki
- utrwalanie znajomości liter i cyfr
- podniesienie umiejętności dzielenia na sylaby , głoskowania
- podniesienie sprawności fizycznej
- doskonalenie sprawności manualnych poprzez wykonanie ćwiczeń grafomotorycznych
- doskonalenie orientacji przestrzennej
Tematyka tygodnia: Wiosenne przebudzenie (25.03 - 27.03.2020 r.)
Wykonanie proponowanych ćwiczeń pozwoli dzieciom na:
- poszerzenie wiedzy na temat środowiska przyrodniczego,
- utrwalanie nazw pierwszych wiosennych kwiatów,
- utrwalanie poznanych liter,
- wyodrębnianie pierwszej i ostatniej głoski w wyrazie,
- doskonalenie sprawności fizycznej,
- rozwijanie mowy i myślenia,
- rozwijanie spostrzegawczości,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego,
- doskonalenie sprawności manualnej poprzez wykonanie ćwiczeń grafomotorycznych,
- doskonalenie orientacji przestrzennej.