KONTAKT:
Samorządowe Przedszkole nr 120os. Strusia 8, 31-808 Kraków
Dyrektor: mgr Urszula Taborska
tel./fax 12 648-57-39
e-mail: p120@mjo.krakow.pl
www.przedszkole120.pl
Nr rachunku bankowego:
40 1020 2892 0000 5802 0590 4315
Koncepcja pracy
KONCEPCJA PRACY
Samorządowego Przedszkola nr 120 w Krakowie
na lata 2020-2023
Podstawa prawna:
Koncepcja pracy przedszkola oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych:
- Ustawa z dn. 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe(Dz. U. 2017 poz.59)
- Rozporządzenie MEN z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej. (Dz. U. 2017 poz.356)
- Rozporządzenie MEN z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (Dz. U. 2017 poz.1611)
- Rozporządzenie Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. 2017 poz. 1658) -
Źródła opracowania koncepcji:
Punktem wyjścia do opracowania koncepcji były wymagania wobec edukacji przedszkolnej oraz wnioski z ewaluacji wewnętrznej, realizacji planu rocznego, dotychczasowej koncepcji pracy i nadzoru pedagogicznego.
Kierunki pracy na lata 2019 - 2022 zawarte w naszej koncepcji :
„KIM BĘDĘ, GDY DOROSNĘ”
Nasz przedszkolak:
- posiądzie umiejętności pozwalające mu lepiej rozumieć otaczającą go rzeczywistość oraz będzie przygotowany do podjęcia nauki matematyki w skole
- będzie potrafił słuchać, patrzeć, tworzyć i wyrażać własne przeżycia w kontaktach z różnymi dziedzinami sztuki, będzie dostrzegał piękno sztuki
- rozwinie zainteresowania przyrodnicze, nabierze szacunku dla otaczającego nas świata przyrody oraz będzie dostrzegał jego piękno
Cele główne na rok 2019/2020
„MAŁY MATEMATYK”
- Kształtowanie intuicji matematycznych, rozwijanie myślenia operacyjnego, wspomaganie rozwoju dzieci poprzez kształtowanie procesów różnicowania i klasyfikacji, przekształcania, umiejętności wyznaczania konsekwentnych serii, przewidywania wydarzeń.
- Kształtowanie odporności emocjonalnej, stwarzanie warunków do rozwoju zdolności kierowania zachowaniem, umożliwiającym rozwiązanie zadania wymagającego wysiłku opanowania napięcia.
- Wyposażenie dzieci w określony zasób wiadomości i umiejętności matematycznych, przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole.
Cele główne na rok 2020/2021
„MAŁY ARTYSTA”
- Wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych, rozwijanie zainteresowania sztuką, wspomaganie poznawania i przeżywania malarstwa, rzeźby i architektury.
- Rozwijanie umiejętności samodzielnego wypowiadania się dzieci poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne, wspomaganie wyrażania własnych myśli i uczuć w różnorodnych formach artystycznych.
- Zaspokajanie poczucia bezpieczeństwa, akceptacji, budowanie pozytywnego obrazu samego siebie w grupie rówieśniczej.
Cele główne na rok 2021/2022
„MAŁY PRZYRODNIK”
- Rozbudzanie zainteresowania światem przyrodniczym - rozwijanie ciekawości świata i chęci aktywnego poznawania przyrody, rozwijanie wrażliwości przyrodniczej i ekologicznej, kształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy przyrodniczej.
- Kształtowanie postawy badawczej - rozwijanie chęci i umiejętności zadawania pytań oraz dociekliwości, kształtowanie cierpliwości, wytrwałości i systematyczności, rozwijanie samodzielności.
- Tworzenie środowiska edukacji przyrodniczej – nawiązywanie współpracy z ośrodkami edukacji tj. muzea, centra nauki, szkoły, przygotowanie dzieci do kontynuowania edukacji przyrodniczej na dalszych etapach kształcenia.