KONTAKT:

Samorządowe Przedszkole nr 120
os. Strusia 8, 31-808 Kraków
Dyrektor: mgr Urszula Taborska
tel./fax 12 648-57-39
e-mail: przedszkole120@op.pl
www.przedszkole120.pl
Nr rachunku bankowego:
40 1020 2892 0000 5802 0590 4315

ZAKRES MATERIAŁU - 6-LATKI

ZAKRES MATERIAŁU DO REALIZACJI  DLA DZIECI 6 LETNICH:

 

Tematyka tygodnia: ,,Moja rodzina”

(18.05 – 22.05.2020 r.)

  • Rozwijanie zainteresowania życiem najbliższych członków rodziny
  • Wdrażanie do okazywania szacunku osobom dorosłym
  • Wdrażanie do uważnego słuchania, doskonalenie pamięci słuchowej
  • Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy słuchowej, rozwijanie wypowiedzi
  • Nabywanie umiejętności rozpoznawania i nazywania kształtów figur geometrycznych
  • Doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie wyobraźni przestrzennej
  • Utrwalanie umiejętność liczenia w zakresie 10 i więcej
  • Rozwijanie świadomości pojęcia liczby poprzez dokładanie i odejmowanie elementów składowych
  • Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej i spostrzegawczości wzrokowej
  • Odczuwanie radości z wspólnie spędzonego czasu z rodzicami
  • doskonalenie sprawności grafomotorycznej
  • Wdrażanie do wdrażanie do przestrzegania ustalonych z rodzicami zasad zabawy

 

Tematyka tygodnia: ,,Moja rodzina”

(18.05 – 22.05.2020 r.)

  • Rozwijanie zainteresowania życiem najbliższych członków rodziny
  • Wdrażanie do okazywania szacunku osobom dorosłym
  • Wdrażanie do uważnego słuchania, doskonalenie pamięci słuchowej
  • Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy słuchowej, rozwijanie wypowiedzi
  • Nabywanie umiejętności rozpoznawania i nazywania kształtów figur geometrycznych
  • Doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie wyobraźni przestrzennej
  • Utrwalanie umiejętność liczenia w zakresie 10 i więcej
  • Rozwijanie świadomości pojęcia liczby poprzez dokładanie i odejmowanie elementów składowych
  • Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej i spostrzegawczości wzrokowej
  • Odczuwanie radości z wspólnie spędzonego czasu z rodzicami
  • doskonalenie sprawności grafomotorycznej
  • Wdrażanie do wdrażanie do przestrzegania ustalonych z rodzicami zasad zabawy

 

Tematyka tygodnia: ,,W bibliotece”

(11.05 – 15.05.2020 r.)

  • Budzenie szacunku i przywiązania do symboli narodowych.
  • Rozwijanie zainteresowania książkami i czytelnictwem.
  • Kształtowanie intelektualnego i emocjonalnego stosunku do książki jako źródła przeżyć.
  • Kształtowanie wyobraźni, wzbogacanie wrażeń, spostrzeżeń, myślenia i mowy.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Zapoznanie z nazwą, wyglądem i brzmieniem niektórych instrumentów muzycznych.
  • Zachęcanie do uważnego słuchania utworów muzyki poważnej.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmiczno-plastycznych  przy utworach muzyki klasycznej i piosenkach dla dzieci.
  • Poszerzanie czynnego słownika dziecka. Utrwalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej podczas zabaw ruchowych, plastycznych.
  • Przygotowanie do czytania, pisania i liczenia poprzez zagadki, rebusy, zadania i ćwiczenia do wykonania. Posługiwanie się w zabawach literami i cyframi.
  • Rozwijanie umiejętności różnicowania i nazywania kierunków w przestrzeni i na kartce.
  • Umożliwienie wspólnej zabawy dzieciom i ich rodzicom - czerpanie radości ze wspólnego wykonywania zadań i  zabawy.

 

Tematyka tygodnia: ,,TAJEMNICE WODY I POWIETRZA”

 (20.04 -24.04.2020 r.)

Dziecko dowie się i nauczy:

  • dlaczego woda jest ważna dla ludzi, roślin i zwierząt oraz jak krąży
    w przyrodzie
  • utrwali wielką i małą literę „G, g”,
  • poćwiczy aktywne słuchanie poprzez udostępnione słuchowiska, bajki i filmy,
  • rozwiąże proste zadania matematyczne, porówna i uporządkuje zbiory oraz utrwali stosunki przestrzenne obiektów względem siebie,
  • utrwali cyfry 7 i 8 oraz poćwiczy umiejętności przeliczania, logiczne myślenie i spostrzegawczość,
  • przeprowadzi wspólnie z rodzicem proste eksperymenty,
  • nauczy się lub posłucha kilku tematycznych piosenek oraz pozna lub utrwali słownictwo w języku obcym,
  • będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych, rozwiązywania łamigłówek i quizów tematycznych

 

Temat tygodnia: ,,WIOSNA W OGRÓDKU”

 (14.04 -17.04.2020 r.)

 Celem proponowanych przez nas zadań, ćwiczeń, zabaw, prac plastycznych jest:

  • wdrażanie do uważnego słuchania
  • wzbogacanie słownika czynnego
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • poszerzenie  wiadomości o wiosennych pracach w ogrodzie i na działce
  • wzbogacenie wiadomości na temat  potrzeb rozwojowych roślin
  • poznanie części składowych rośliny
  • doskonalenie spostrzegawczości wzrokowo-słuchowej
  •  podniesienie umiejętności dzielenia na sylaby, głoskowania
  • rozwijanie słuchu fonematycznego
  • doskonalenie sprawności manualnych poprzez wykonanie prac plastycznych
  • rozwijanie motoryki dużej i małej
  • kształtowanie kreatywności
  •  rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej dzieci
  • doskonalenie orientacji przestrzennej
  • doskonalenie umiejętności przeliczania oraz wyznaczania wyniku dodawania
  • nabywanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych
  •  rozwijanie wrażliwości słuchowej i umiejętności odbierania muzyki
  •  utrwalanie znajomości  liter i cyfr

 

Tematyka tygodnia: „Święta już tuż, tuż, do koszyka jajka włóż”

(6.04 –10.04.2020 r.)

Wykonanie proponowanych zadań, ćwiczeń, zabaw, prac plastycznych pozwoli dzieciom na:

  •  podniesie umiejętności uważnego słuchania 
  •  kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego
  •  doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  •  poszerzenie wiedzy na temat Świąt Wielkanocnych
  • kultywowanie tradycji i obrzędów świątecznych
  •  kształtowanie umiejętności klasyfikowania
  •  doskonalenie techniki przeliczania i rozwiązywania zadań z treścią
  •  rozwijanie wrażliwości słuchowej i umiejętności odbierania muzyki
  •  utrwalanie znajomości  liter i cyfr
  •  podniesienie umiejętności dzielenia na sylaby , głoskowania
  •  podniesienie sprawności fizycznej
  •  doskonalenie sprawności manualnych poprzez wykonanie ćwiczeń grafomotorycznych
  • doskonalenie orientacji przestrzennej

 

Tematyka tygodnia:  Na wiejskim podwórku (30.03 –03.04.2020 r.)

Wykonanie proponowanych ćwiczeń, zabaw, prac plastycznych pozwoli dzieciom na:

Wykonanie proponowanych ćwiczeń pozwoli dzieciom na:

  •  podniesie umiejętności uważnego słuchania 
  •  kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego
  •  doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  •  poszerzenie wiedzy na temat zawodów związanych z wsią
  •  poznanie różnych gatunków zwierząt żyjących w wiejskiej zagrodzie
  •  rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
  •  kształtowanie umiejętności klasyfikowania
  •  doskonalenie techniki przeliczania i rozwiązywania zadań z terścią
  •  rozwijanie wrażliwości słuchowej i umiejętności odbierania muzyki
  •  utrwalanie znajomości  liter i cyfr
  •  podniesienie umiejętności dzielenia na sylaby , głoskowania
  •  podniesienie sprawności fizycznej
  •  doskonalenie sprawności manualnych poprzez wykonanie ćwiczeń grafomotorycznych
  •  doskonalenie orientacji przestrzennej

 

Tematyka tygodnia: Wiosenne przebudzenie (25.03 - 27.03.2020 r.)

Wykonanie proponowanych ćwiczeń pozwoli dzieciom na:

  •  poszerzenie wiedzy na temat środowiska przyrodniczego,
  •  utrwalanie nazw pierwszych wiosennych kwiatów,
  •  utrwalanie poznanych liter,
  •  wyodrębnianie pierwszej i ostatniej głoski w wyrazie,
  •  doskonalenie sprawności fizycznej,
  •  rozwijanie mowy i myślenia,
  •  rozwijanie spostrzegawczości,
  •  doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  •  kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego,
  •  doskonalenie sprawności manualnej poprzez wykonanie ćwiczeń grafomotorycznych,
  •  doskonalenie orientacji przestrzennej.

 

 

Tematyka tygodnia: ,,W bibliotece”

(11.05 – 15.05.2020 r.)

  • Budzenie szacunku i przywiązania do symboli narodowych.
  • Rozwijanie zainteresowania książkami i czytelnictwem.
  • Kształtowanie intelektualnego i emocjonalnego stosunku do książki jako źródła przeżyć.
  • Kształtowanie wyobraźni, wzbogacanie wrażeń, spostrzeżeń, myślenia i mowy.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Zapoznanie z nazwą, wyglądem i brzmieniem niektórych instrumentów muzycznych.
  • Zachęcanie do uważnego słuchania utworów muzyki poważnej.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmiczno-plastycznych  przy utworach muzyki klasycznej i piosenkach dla dzieci.
  • Poszerzanie czynnego słownika dziecka. Utrwalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej podczas zabaw ruchowych, plastycznych.
  • Przygotowanie do czytania, pisania i liczenia poprzez zagadki, rebusy, zadania i ćwiczenia do wykonania. Posługiwanie się w zabawach literami i cyframi.
  • Rozwijanie umiejętności różnicowania i nazywania kierunków w przestrzeni i na kartce.
  • Umożliwienie wspólnej zabawy dzieciom i ich rodzicom - czerpanie radości ze wspólnego wykonywania zadań i  zabawy.

 

Tematyka tygodnia: ,,TAJEMNICE WODY I POWIETRZA”

 (20.04 -24.04.2020 r.)

Dziecko dowie się i nauczy:

  • dlaczego woda jest ważna dla ludzi, roślin i zwierząt oraz jak krąży
    w przyrodzie
  • utrwali wielką i małą literę „G, g”,
  • poćwiczy aktywne słuchanie poprzez udostępnione słuchowiska, bajki i filmy,
  • rozwiąże proste zadania matematyczne, porówna i uporządkuje zbiory oraz utrwali stosunki przestrzenne obiektów względem siebie,
  • utrwali cyfry 7 i 8 oraz poćwiczy umiejętności przeliczania, logiczne myślenie i spostrzegawczość,
  • przeprowadzi wspólnie z rodzicem proste eksperymenty,
  • nauczy się lub posłucha kilku tematycznych piosenek oraz pozna lub utrwali słownictwo w języku obcym,
  • będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych, rozwiązywania łamigłówek i quizów tematycznych

 

Temat tygodnia: ,,WIOSNA W OGRÓDKU”

 (14.04 -17.04.2020 r.)

 Celem proponowanych przez nas zadań, ćwiczeń, zabaw, prac plastycznych jest:

  • wdrażanie do uważnego słuchania
  • wzbogacanie słownika czynnego
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • poszerzenie  wiadomości o wiosennych pracach w ogrodzie i na działce
  • wzbogacenie wiadomości na temat  potrzeb rozwojowych roślin
  • poznanie części składowych rośliny
  • doskonalenie spostrzegawczości wzrokowo-słuchowej
  •  podniesienie umiejętności dzielenia na sylaby, głoskowania
  • rozwijanie słuchu fonematycznego
  • doskonalenie sprawności manualnych poprzez wykonanie prac plastycznych
  • rozwijanie motoryki dużej i małej
  • kształtowanie kreatywności
  •  rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej dzieci
  • doskonalenie orientacji przestrzennej
  • doskonalenie umiejętności przeliczania oraz wyznaczania wyniku dodawania
  • nabywanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych
  •  rozwijanie wrażliwości słuchowej i umiejętności odbierania muzyki
  •  utrwalanie znajomości  liter i cyfr

 

Tematyka tygodnia: „Święta już tuż, tuż, do koszyka jajka włóż”

(6.04 –10.04.2020 r.)

Wykonanie proponowanych zadań, ćwiczeń, zabaw, prac plastycznych pozwoli dzieciom na:

  •  podniesie umiejętności uważnego słuchania 
  •  kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego
  •  doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  •  poszerzenie wiedzy na temat Świąt Wielkanocnych
  • kultywowanie tradycji i obrzędów świątecznych
  •  kształtowanie umiejętności klasyfikowania
  •  doskonalenie techniki przeliczania i rozwiązywania zadań z treścią
  •  rozwijanie wrażliwości słuchowej i umiejętności odbierania muzyki
  •  utrwalanie znajomości  liter i cyfr
  •  podniesienie umiejętności dzielenia na sylaby , głoskowania
  •  podniesienie sprawności fizycznej
  •  doskonalenie sprawności manualnych poprzez wykonanie ćwiczeń grafomotorycznych
  • doskonalenie orientacji przestrzennej

 

Tematyka tygodnia:  Na wiejskim podwórku (30.03 –03.04.2020 r.)

Wykonanie proponowanych ćwiczeń, zabaw, prac plastycznych pozwoli dzieciom na:

Wykonanie proponowanych ćwiczeń pozwoli dzieciom na:

  •  podniesie umiejętności uważnego słuchania 
  •  kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego
  •  doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  •  poszerzenie wiedzy na temat zawodów związanych z wsią
  •  poznanie różnych gatunków zwierząt żyjących w wiejskiej zagrodzie
  •  rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
  •  kształtowanie umiejętności klasyfikowania
  •  doskonalenie techniki przeliczania i rozwiązywania zadań z terścią
  •  rozwijanie wrażliwości słuchowej i umiejętności odbierania muzyki
  •  utrwalanie znajomości  liter i cyfr
  •  podniesienie umiejętności dzielenia na sylaby , głoskowania
  •  podniesienie sprawności fizycznej
  •  doskonalenie sprawności manualnych poprzez wykonanie ćwiczeń grafomotorycznych
  •  doskonalenie orientacji przestrzennej

 

Tematyka tygodnia: Wiosenne przebudzenie (25.03 - 27.03.2020 r.)

Wykonanie proponowanych ćwiczeń pozwoli dzieciom na:

  •  poszerzenie wiedzy na temat środowiska przyrodniczego,
  •  utrwalanie nazw pierwszych wiosennych kwiatów,
  •  utrwalanie poznanych liter,
  •  wyodrębnianie pierwszej i ostatniej głoski w wyrazie,
  •  doskonalenie sprawności fizycznej,
  •  rozwijanie mowy i myślenia,
  •  rozwijanie spostrzegawczości,
  •  doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  •  kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego,
  •  doskonalenie sprawności manualnej poprzez wykonanie ćwiczeń grafomotorycznych,
  •  doskonalenie orientacji przestrzennej.