KONTAKT:

Samorządowe Przedszkole nr 120
os. Strusia 8, 31-808 Kraków
Dyrektor: mgr Urszula Taborska
tel./fax 12 648-57-39
e-mail: przedszkole120@op.pl
www.przedszkole120.pl
Nr rachunku bankowego:
40 1020 2892 0000 5802 0590 4315

DZIECI STARSZE

Kochani Rodzice!

Ta zakładka ma wszystkich chętnych Rodziców zainspirować i podpowiedzieć co robić z dzieckiem w domu podczas kwarantanny. Zachęcamy do korzystania z pomysłów przygotowanych przez nasze nauczycielki.

 

PIĄTEK 26.06

Zachęcamy do wakacyjnych zabaw:

Gra wakacyjna

Jak spędzać czas zdrowo

 

CZWARTEK 25.O6.

Obejrzycie i postarajcie się zapamiętać:

Bezpieczne zachowania

 

ŚRODA 24.06.

Zachęcamy do wysłuchania ciekawej audycji:

Lekacje pływania

 

WTOREK 23.06

Przed wakacjami warto przypomnieć sobie zasady bezpieczeństwa, aby cało i zdrowo wrócić we wrześniu do przedszkola:)

 

Bezpiecznie w pociągu

Bezpiecznie na ulicy

Postarajcie się zapamiętać jak najwięcej!

 

PONIEDZIAŁEK 22.06

Zbliżają się wakacje. Dziś w przedszkolu wizyta Pana Kleksa:

Akademia Pana Kleksa

Warto przed wakacjami przypomnieć sobie zasady bezpieczeństwa:

Bezpieczny przejazd

 

PIĄTEK 19.06.

Propozycje zabaw plastycznych:

Malowanie kamieni. Malować można zarówno farbami, jak i mazakami czy kredkami. Do malowania farbami warto wcześniej przygotować odpowiednio kamienie - wystarczy je przelać wrzątkiem, ostudzić i osuszyć. Resztę załatwi dziecięca wyobraźnia.  

Układanki z kamieni. Tworzymy niepowtarzalne obrazki z kamieni. Są to dowolne kształty, czasami buzia mamy lub taty. Kamienie idealnie nadają się do tworzenia cyfr i liter, a nawet całych wyrazów. Można także układać kamyki na wcześniej narysowanym szablonie przez rodzica na piasku lub kartonie.

 

CZWARTEK 18.06.

Zabawy podwórkowe z piłką:

  1. Wyścigi

Wyznaczamy linię mety, dwie osoby prowadzą dwie piłki kopiąc je. Wygrywa ten, kto razem ze swoją piłką pierwszy dotrze do mety.

 

  1. Zanieś i zostaw

Jedna osoba biegnie z piłką i zostawia ją na mecie, druga biegnie, żeby ją przynieść. Inna wersja – każdy zanosi swoją piłkę i wraca po nią jak najszybciej.

 

  1. Przejazd pod mostem

Jedna osoba prowadzi piłkę, druga idzie przed nią. Kiedy osoba z przodu zatrzyma się i stanie w rozkroku, druga osoba musi przeprowadzić piłkę „pod mostem”.

 

  1. Podrzucanie i klaskanie

Podrzucamy wysoko piłkę i staramy się klasnąć w dłonie jak najwięcej razy zanim ją złapiemy.

 

  1. Slalom

Prowadzimy piłkę między drzewami na podwórku. 

 

ŚRODA 17.06.

Podwórkowe zabawy z kamykami dla dzieci:

  1. Sortowanie kamieni po kolorze lub wielkości – w kupki lub rzędy.
  2. Przeliczanie kamieni.
  3. Układanie kamieni w rządki od największego do najmniejszego i odwrotnie.
  4. Wydzielanie kupek z kamieniami i porównywanie, której jest najwięcej, w której najmniej.
  5. Zbędny kamień. Ułóżcie dziecku kamienie w rządku, tak by jeden różnił się od pozostałych np. kolorem, wielkością. Dziecko będzie musiało zgadnąć, który jest zbędny.
  6. Konstruowanie figur geometrycznych, nazywanie ich.

 

WTOREK 16.06.

Zajęcia "zrób to sam" to propozycje dla bardziej aktywnych maluchów (wyciszają) i małych artystów. Możecie lepić z masy solnej, plasteliny, malować farbami, kredkami, rękami, robić wycinanki z papieru kolorowego i wiele innych. Generalnie do takich zabaw możecie wykorzystać mnóstwo rzeczy, które są w domu. Np. makaron będzie idealny na biżuterię, a papierowe talerzyki czy opakowania po jajkach mogą zamienić się w stworki, kartonowe pudełka w domki, autka, robota i co jeszcze tylko wyobraźnia wam podpowie.

Tanecznym krokiem – z podkładem muzycznym lub bez możecie wspólnie poruszać się do ulubionych piosenek i melodii. W wersji dla odważniejszych rodziców (mniej wrażliwych słuchowo) możecie włączyć sekcję instrumentalną z wykorzystaniem sprzętów kuchennych (garnki mają świetną akustykę). Dzieci będą zachwycone, sąsiedzi nieco mniej. Zorganizujcie konkurs taneczny albo konkurs piosenki. Nagrodą może być korona, medal, dyplom (oczywiście zrobiony własnoręcznie) albo pyszne małe co nieco.

Domowy klub fitness – w mediach alarmują o pladze otyłości u dzieci. Waszej rodziny nie będzie to dotyczyć, jeśli postawicie na ruch. Czas na trochę wspólnych ćwiczeń fizycznych - połączycie przyjemne z pożytecznym, a maluchy będą zachwycone. Pokażcie dziecku kilka prostych figur z aerobiku, zachęćcie też, aby dziecko zaproponowało swoje ćwiczenia, które wykonacie. Na pewno będzie wesoło.

 

PONIEDZIAŁEK 15.06

Kalambury

O ile spora część zabaw dziecięcych nuży tym bardziej, im dłużej trwa, o tyle z kalamburami jest odwrotnie. Na początku ci się nie chce, ale potem zabawa się rozkręca. Zaczynaj od prostych pomysłów („Miau! Miau!”) i obserwuj, jak radzi sobie dziecko.

Nasza rada: Postaraj się wciągnąć do zabawy kogoś trzeciego, także dorosłego. Oglądanie jego wyczynów będzie zdecydowanie poprawiało ci humor.

 

Tworzenie zwierzątek z rolek po papierze toaletowym.

Co najbardziej nudzi dorosłych w zabawach dziecięcych? Brak celu! Dlatego wszystko, co będzie wymagało od ciebie kreatywności i będzie prowadziło do czegoś ładnego, będzie zwyczajnie ciekawe. Przykładem może być tworzenie zwierzątek z rolek po papierze. Wystarczy kilka kolorowych papierów, patyków, drobinek albo nawet ziarenek, klej, nożyczki i świetna zabawa przed wami.

 

Monetą do ściany.

To świetna zabawa dla rodziców, których rozbudza rywalizacja. Wystarczy wam moneta, zasady są proste – pstrykaniem palców albo po prostu energicznym ruchem ręki popychacie ją w stronę ściany. Czyja moneta będzie bliżej, ten wygrywa. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem będzie zrobienie zawodów z kilkunastoma rundami.

 

ŚRODA 10.06

Witajcie kochani.

Dziś Pani Iwonka przedstawia kilka zabaw, które z łatwością przygotujecie w domu.

 

Sztućce – ćwiczymy odwzorowywanie (wczesna nauka czytania i pisania).

Wybieramy z kuchni kilka łyżek, łyżeczek, widelców, ewentualnie noży. Staramy się ułożyć je tak, jak przedstawiono we wzorze. Należy pamiętać o właściwym kierunku układania – od strony lewej do prawej.

Wersja 1.

Układamy sztućce tak, jak pokazano na obrazku, czyli tutaj.

Wersja 2.

Układamy tak, jak rodzic ułożył powyżej.

Wersja 3.

Układamy według wskazówek słownych rodzica, np. mama mówi: „łyżka, widelec, łyżka, widelec”.

 

Oburącz - ćwiczymy współpracę prawej i lewej półkuli mózgu oraz koncentrację.

Potrzebne będą: kartki papieru, pisak niebieski i czerwony, dwa okrągłe klocki lub nakrętki.

Rysujemy symetryczne wzory na dwóch połowach kartki (przykłady na zdjęciach tutaj). Wyraźnie zaznaczamy początek i koniec drogi.  Następnie prowadzimy klocki po wyznaczonej linii poruszając obiema rękami jednocześnie. Powtarzamy ten ruch w obu kierunkach z kilkoma powtórzeniami.

 

Rozpoznawanie dźwięków - doskonalenie słuchu fonemowego (wczesna nauka czytania i pisania).

Wybieramy trzy przedmioty np. klucze, długopis i piłka. Ważne, aby przedmioty przy upadku na podłogę nie wydawały podobnych do siebie dźwięków. Wspólnie z rodzicem nazywamy wszystkie przedmioty i kolejno upuszczamy je na podłogę. Zwracamy uwagę na różnice wydawanych dźwięków. Staramy się zapamiętać, który dźwięk pasuje do jakiego przedmiotu.

 

Wersja 1.

Zamykamy oczy a rodzic upuszcza jeden przedmiot. Waszym zadaniem jest rozpoznanie, który przedmiot upadł.

Wersja 2.

Rodzic upuszcza dwa lub trzy (dzieci starsze) przedmioty po kolei. Waszym zadaniem jest rozpoznanie przedmiotów. W tym zadaniu najważniejsze jest jednak, żeby powiedzieć nazwy przedmiotów w prawidłowej kolejności.

Wersja 3.

Najtrudniejszą wersją tego zadania jest upuszczanie dwóch przedmiotów jednocześnie (dla dzieci starszych).

 

WTOREK 09.06

Pani Kasia proponuje dziś kilka zabaw:

Ćwiczenie „ Maki na łące”
Dziecko w tej zabawie „jest” makiem - stoi z rękami opuszczonymi wzdłuż tułowia. Rodzic daje sygnał słowny - „słońce”. Mak rozkwita – dziecko staje na jednej nodze, unosi powoli wyprostowane ręce, najpierw do boku, następnie do góry. Rodzic mówi – „słońce zachodzi „– dziecko opuszcza wolno ręce, układa je wzdłuż tułowia, ponownie staje na dwóch nogach. Następuje zmiana nóg. Ćwiczenie może zostać wykonane na łące, na spacerze.

 

Zabawa matematyczna

Poznawanie narzędzi służących do pomiaru długości.
Rodzic daje dziecku narzędzia służące do pomiaru długości. Dziecko  otrzymuje różne narzędzia: np. linijkę, tasiemkę, tekturkę (każde o długości 50 cm). Rodzic prosi, aby dziecko przyłożyło do siebie narzędzia pomiarowe i porównało, czy mają one taką samą długość.
Mierzenie odległości za pomocą narzędzi pomiarowych: dziecko ma za zadanie zmierzyć wybrane przez rodzica przedmioty. Mierzenie polega na sprawdzeniu, ile razy dało się ułożyć na danym odcinku całe narzędzie pomiarowe.

 

Powiał wietrzyk – ćwiczenie oddechowe.

Psotny wietrzyk wpadł do sali.
Szu, szu, szu, sza, sza, sza.
Zdmuchnął z biurka pracę Ali,
fru, fru, fru, fra, fra, fra.
Wszystkie książki poprzewracał
tralala, tralala,
taka to już jego praca,
bla, bla, bla, bla, bla, bla.
Zdmuchnął obrus, trzasnął drzwiami,
bum, bum, bum, bum, bum, bum,
i już nie ma wiatru z nami,
rum, rum, rum, rum, rum, rum

 

PONIEDZIAŁEK 08.06

Zabawy podwórkowe z kredą.

Przedstawiam kilka propozycji zabaw ruchowych i plastycznych do wykorzystania w czasie pobytu dzieci na świeżym powietrzu.

 

1. Gra w klasy

Gra dla dowolnej liczby dzieci, rozpoczynająca się od narysowania na chodniku lub asfalcie planszy, zwanej chłopkiem, składającej się z ośmiu pół-klas: 1, 2, 3, 4, leżących w linii prostej; 5, 6, tworzących „ramiona”; oraz 7 i 8, z których składa się okrągła „głowa”. Stojąc u stóp chłopka, uczestnicy starają się wcelować małym kamykiem w kolejne pola, a gdy się uda, skaczą po nich na jednej nodze, a tylko na „ramionach” i „głowie” stając obydwiema. Ten, kto nie trafi w klasę lub skacząc, nadepnie na linie, traci kolejkę.

 

2. Komórki do wynajęcia

Kredą rysujemy „komórki”, czyli kółka na tyle duże, by się w nich bez problemu zmieściło dziecko – ułożonych w okręgu, w niedużej odległości od siebie. Kółek ma być o 1 mniej niż uczestników zabawy. Zadaniem dziecka, które nie ma ,,komórki” jest przejęcie lokum któregoś z rywali, gdy na jego pytanie: „czy są komórki do wynajęcia”, wszyscy zaczynają zamieniać się miejscami.

 

3. Kapsle – wyścig kolarzy lub samochodowy

Zabawa, do której poza kredą potrzebne są kapsle lub zakrętki od napojów – dla każdego uczestnika inne. Kredą rysuje się tor wyścigowy – im dłuższy i bardziej skomplikowany, tym lepiej. Może wić się, przecinać sam siebie, a nawet biec pod górę, jeśli umożliwia to ukształtowanie terenu. Kapsle pełnią rolę kolarzy lub samochodów – każdy z graczy ma swojego i pstrykając nim, stara się pokonać całą trasę. Gdy wypadnie z toru, to – zależnie od umowy – albo wraca się na linie mety, albo do swej ostatniej pozycji. Wygrywa ten, kto pierwszy dotrze na metę.

 

4. Odrysowywanie swojego cienia. 

Jedna osoba staje tak, żeby rzucać cień na chodnik, a druga go odrysowuje. Potem dziecko ozdabia powstały kształt - dorabia uśmiech, oczy i nos, wzory na ubraniu, można użyć do tego też kamyków, patyczków i szyszek. Możecie też stworzyć w ten sposób scenki - Wasze cienie mogą trzymać się za ręce czy stać na głowie.

 

5. Kształt i kolor.

Dorosły lub dziecko rysuje na ziemi kształty, (np. figury geometryczne), wykorzystując do tego kredy w różnych kolorach. Uczestnicy gry stają w jednym rogu, a dorosły wymienia figurę i kolor. Dziecko ma za zadanie przeskoczyć na odpowiedni kształt - na przykład niebieski kwadrat. W ten sposób przeprowadzacie dziecko z jednego końca planszy na drugi. Jest to doskonałe ćwiczenie znajomości kolorów i kształtów wraz z rozwijaniem spostrzegawczości. A przede wszystkim - świetna zabawa!

 

6. Rzut do celu.

Ostatnia proponowana przeze mnie gra jest przeniesieniem na chodnik popularnej gry w rzutki. Rysujecie na ziemi kręgi wraz z punktacją i oznaczacie miejsce, z którego uczestnicy gry będą rzucać (np kamykiem). Osoba dorosła spisuje punkty, wygrywa ten, kto ma najlepszy cel.

 

PIĄTEK 05.06.

Dzień dobry. Na zajęcia zaprasza dzieci pani Kasia.

Na początek trochę ruchu, zapraszam do zabawy „Podróż samochodem.”

Dziecko „jest” samochodem. Gdy rodzic uniesie zieloną kartkę , samochód zaczyna jechać wydając odgłosy, gdy rodzic uniesie czerwona kartkę, samochód wjeżdża do garażu (dziecko zatrzymuje się i milknie)

 

Rozmowa na temat obchodów Międzynarodowego Dnia Dziecka.

Wytnijcie z czasopism i katalogów kolorowe ilustracje przedstawiające dzieci różnych narodowości, w różnych sytuacjach. Porozmawiajcie z rodzicem na temat obrazków – opiszcie wygląd dzieci i ich emocje. Zastanówcie się, dlaczego dzieci bywają smutne lub wesołe.

Odpowiedzcie na pytania:

  • Jak obchodzi się Dzień Dziecka w Polsce?
  • Kogo i czym się obdarowuje w dniu tego święta?

 

Piosenka Dzieci świata.

http://ps2.libiaz.pl/wp-content/uploads/2020/06/piosenka-Dzieci-Świata-online-audio-converter.com_.mp3

Posłuchajcie  piosenki:

I. Czarnoskóry Jonny
z naszym polskim Mirkiem
zamek z klocków Lego
zrobią już za chwilkę.
Czarnoskóry Jonny
z naszym polskim Mirkiem
zamek chcą zbudować dziś.
Ref.: Bo na całym świecie
dzieci jednakowe,
do wspólnej zabawy zawsze są gotowe.
Bo na całym świecie
dzieci bawią się,
każdy dobrze o tym wie.
II. Przybiegł mały Tao
i w czymś im doradza,
kolor skóry dzieciom
w niczym nie przeszkadza.
Przybiegł mały Tao
i w czymś im doradza,
kolor nie przeszkadza im.
Ref.: Bo na całym świecie…
III. Bawią się wesoło,
klocki układają,
wszystkie na swych buziach
uśmiech szczery mają.
Bawią się wesoło,
klocki układają,
uśmiechają szczerze się.
Ref.: Bo na całym świecie…

Porozmawiajcie o słowach piosenki:

  • O czym opowiada nasza piosenka?
  • Jak wyglądają dzieci żyjące w innych częściach świata?
  • Co wspólnego ze sobą mają dzieci na całym świecie?

 

02.06.2020 WTOREK

Do wspólnej zabawy zaprasza Pani Ania z gr. II

 

Międzynarodowe przywitanie

Zapraszam do nauki powitań w różnych językach. Jest to ćwiczenie doskonalące mowę, artykulację i pamięć. Warto zachęcić dziecko, aby spróbowało nauczyć się tych słów na pamięć. Poniżej podaję przykładową listę.

„Dzień dobry” w różnych językach:

- angielski: Good morning

- bułgarski: Dobro utro

- chorwacki: Dobro jutro

- czeski: Dobrý den

- estoński: Tere hommikust

- francuski: Bonjour

- grecki: Kaliméra

- hiszpański: Buenos días

- litewski: Labas rytas

- łotewski: Labrit

- niemiecki: Guten Morgen / Guten Tag

- szwedzki: God morgon

- włoski: Buongiorno

 

Piosenka „Kolorowe dzieci”

Zapraszam do wysłuchania piosenki „Kolorowe dzieci” Z repertuaru Majki Jeżowskiej, a następnie do nauki słów i melodii. Warto porozmawiać z dziećmi na temat tolerancji i różnicach w wyglądzie dzieci z różnych krajów(Zwróćcie uwagę dzieciom na to, że każdy człowiek jest inny i każdy ma do tego prawo. Nie należy się z nikogo wyśmiewać z powodu innego wyglądu lub koloru skóry. Do każdego należy odnosić się z szacunkiem).

 

Kolorowanka „Dzieci świata”

Zachęcam dzieci do pokolorowania obrazka „Dzieci świata”. W Internecie jest bardzo dużo przykładowych kolorowanek. Jeżeli macie możliwość wydrukowania to super, a jeżeli nie, to niech każde dziecko spróbuje odnaleźć na tej ilustracji siebie. Można również porozmawiać z dziećmi na temat różnych narodowości. Miłej zabawy i kolorowania.

 

Zabawy z angielskim

Pani Madzia proponuje zabawy z piosenką „Finger family”. Link do piosenki poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=mjFcrv6Lfx8

 

Paluszkowa rodzinka

Narysujcie na palcach jednaj ręki buźki – tak jak w piosence. Posłuchajcie piosenki jeszcze raz i pokazujcie palce z kolejnymi członkami rodziny.

 

Zamiana miejsc

Rozłóżcie na dywanie karty przedstawiające członków rodziny. Dziecko zamyka oczy a rodzic zmienia miejsca kart. Dziecko musi zgadnąć jakie karty zmieniły miejsca. Można się zmieniać – raz zgaduje rodzic, a raz dziecko.

Wesoła rodzinka

Na koniec chętne dzieci mogą narysować swoją rodzinkę na „dłoni”. Tutaj dostępny jest szablon. Dobrej zabawy!

 

01.06.2020 PONIEDZIAŁEK

Dziś do zabawy zaprasza Pani Ania z gr.II

 

Myślę, że wszystkie dzieci wiedzą jaki mamy dzisiaj dzień😊Tak, dzisiaj jest Dzień Dziecka, czyli jak sama nazwa wskazuje jest to wyjątkowy i pełen zabawy dzień, w którym wszystkie dzieci mają swoje święto. Dlatego zapraszam do wspólnej zabawy wszystkie dzieciaki i rodziców. Niech ten dzień będzie radosny, wesoły i przebojowy😊

 

Piosenka „Wszystkie dzieci nasze są”

Zapraszam do nauki piosenki „Wszystkie dzieci nasze są” z repertuaru Majki Jeżowskiej (do odsłuchania na YouTube). Proponuję, aby zapoznać się ze słowami i melodią, aby później wspólnie zaśpiewać i oczywiście zatańczyć. Zapraszam do wspólnej zabawy!!

Warto porozmawiać z dziećmi na temat ich praw i obowiązków (Dla rodziców: można skorzystać ze stron internetowych np. UNICEF, Moje Prawa i Obowiązki - Edukator, które przypominają nam o prawach i obowiązkach dzieci).

 

Praca plastyczna „Kolorowa meduza”

Zapraszam wszystkie dzieci do wykonania pracy plastycznej (przy pomocy rodziców), która później może zostać wykorzystana do ozdobienia Waszego pokoju, a jednocześnie będzie Wam przypominać o zbliżających się wakacjach!!

Potrzebne materiały i przybory:

  • plastikowa butelka
  • skrawki białego i niebieskiego papieru
  • kolorowe, satynowe wstążeczki po ok 25 cm
  • nożyczki
  • dziurkacz
  • klej

Na początku odcinamy dno z plastikowej, dużej butelki. Następnie robimy dwa otwory w dnie butelki, aby zamocować tam wstążeczkę jako zawieszkę  (otwory robimy nożyczkami, lub nożykiem –wystarczy naciąć. Do wykonania tych czynności potrzebny jest rodzic). Dziurkaczem robimy otwory na dolnej krawędzi odciętego dna butelki. W każdym z otworów przywiązujemy jedną wstążeczkę w dowolnym kolorze – to zadanie już dla dziecka. Jest to ćwiczenie doskonalące motorykę małą (zręczność małych paluszków) oraz ćwiczenie odprężające i relaksacyjne. Na koniec przyklejamy oczy. I meduza gotowa. Zapraszam do działania!! W galerii pokazuję obrazek.

 

 

 

Tematyka tygodnia „ Dzieci – to my”

 od 01.06.2020 r. do 02.06.2020 r.

przygotowała Anna Kwinta

 

Wykonanie proponowanych ćwiczeń pozwoli dzieciom na:

  • Poszerzenie słownika dzieci o pojęcia: prawa i obowiązki.
  • Przybliżenie dzieciom zasad życia w społeczności.
  • Uświadamianie dzieciom różnorodności kulturowej na świecie.
  • Rozwijanie umiejętności opowiadania o szczegółach życia codziennego.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami dobrego wychowania.
  • Rozwijanie umiejętności śpiewania.
  • Rozwijanie zdolności plastycznych.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej.
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Rozwijanie zdolności językowych i umiejętności zapamiętywania danego tekstu.

 

29.05.2020 PIĄTEK

Do wspólnej zabawy zaprasza Pani Ania z gr. II

 

Zabawa balonowa

W ostatni dzień naszych wspólnych zabaw, zapraszam do rodzinnego tańca z balonami. Proponuję do odsłuchania utwór J.  Strauss’a Marsz Radetzky’ego (do odsłuchania na YouTube). Zabawa polega na tańczeniu z balonikiem w rytm muzyki. Każdy może stworzyć swój własny układ taneczny a balon będzie dodatkowym rekwizytem. Jest to na pewno bardzo kreatywna i pobudzająca ekspresję twórczą zabawa. Następnie proponuję zabawę przy poznanych wcześniej piosenkach (z całego tygodnia). Będzie to doskonała okazja do utrwalenia piosenek.

Praca plastyczna „Zakładka dla rodziców”

Zapraszam do wykonania pracy plastycznej „Zakładka do książki” wykorzystując „serduszkowe stempelki” wykonane z ziemniaka. Do wykonania pracy będą potrzebne następujące materiały: ziemniak (w kształcie serduszka – to już zadanie dla rodziców😊), czerwona farba plakatowa, kartka sztywnego, najlepiej białego papieru, klej, kolorowa wstążeczka, można wykorzystać jeszcze inne ozdoby, które posiadamy w domu. W galerii znajdziecie ilustrację, która obrazuje, jak ma wyglądać praca.

Proponuję, żeby wykonać dwie zakładki (dla mamy i taty). Wykonanie tej pracy sprawi wiele radości i dzieciom i rodzicom. W wolnej chwili zachęcam do wykonania innych stempelków z ziemniaka, ponieważ jest to bardzo lubiany przez dzieci rodzaj zabawy.

 

28.05.2020 CZWARTEK

Do wspólnej zabawy zaprasza Pani Ania z gr.I

 

Zagadki o rodzinie

Zapraszam do wspólnej zabawy z wykorzystaniem zagadek. Jest to lekcja z logicznego myślenia i wyobraźni.

 

Kto jest zatroskany, kiedy chorujemy
lub kiedy złe stopnie do domu niesiemy?
Wspierają nas radą, pomogą w kłopotach
i tak jak teraz, zawsze będą nas kochać! (rodzice)

 

Jest jedna
i zawsze kochana,
swoje święto obchodzi
26 maja. (mama)

 

Ta dziewczyna i ten chłopak
jedną mamę mają.
Odgadnij i powiedz prędko:
jak ich nazywają? (rodzeństwo)

 

Jest córką mamy i taty,
bawi się lalkami, nie samochodami,
jest starsza lub młodsza.
To moja kochana … . (siostra)

 

Łatwą zagadkę dziś mamy,
kim jest mama mamy? (babcia)

 

Nie każdy jest siwy,
nie każdy wąsaty,
lecz każdy jest tatą
mamy albo taty. (dziadek)

 

Zabawa pantomimiczno – ruchowa „Wzajemna pomoc”

Do tej zabawy możemy zaprosić swoje rodzeństwo (jeżeli mamy), lub rodziców. Głównym zadaniem dla dzieci będzie odgrywanie różnych sytuacji i wcielanie się w role. Podczas takiej zabawy dzieci uczą się współpracy i zaangażowania. Sytuacje zadaniowe do wykonania:

  • Jest ślisko, pomóż koledze iść po śliskim chodniku;
  • Pada deszcz, weź kolegę pod parasol;
  • Wspinamy się razem na wysoką górę;
  • Idziemy uśmiechając się do siebie, itp.

Pod koniec zabawy warto porozmawiać z dziećmi jakie powinny być relacje między rodzeństwem, i że wzajemna pomoc jest bardzo ważna.

 

Zabawa przy piosence „Zabiorę brata na koniec świata”

Na koniec zajęć zaproście swoje rodzeństwo lub rodziców do zatańczenia przy piosence „Zabiorę brata na koniec świata” z repertuaru Fasolki (do odsłuchania na YouTube). Jeżeli macie tylko możliwość, to spędźcie ten dzień w miłej i przyjacielskiej atmosferze ze swoją siostrą, bratem lub rodzicem😊. Pamiętajcie, że są to bardzo ważne osoby w waszym życiu.

 

27.05.2020 ŚRODA

Do wspólnej zabawy zaprasza Pani Ania z gr.II

 

Zabawa ruchowa z wykorzystaniem kolorowych serduszek

Do zabawy będą nam potrzebne trzy średniej wielkości serduszka w różnych kolorach (np. czerwony, żółty, zielony). Zadaniem dzieci jest reagowanie na zmianę koloru serduszka i wykonywanie właściwych ćwiczeń (np. serduszko czerwone oznacza stanie na jednej nodze jak bocian, serduszko żółte – fruwanie jak motylek, a serduszko zielone – stanie nieruchomo jak drzewo). Ćwiczenie można oczywiście modyfikować. Jest to bardzo dobry rodzaj zabawy na koncentrację uwagi, zapamiętywanie oraz forma ćwiczeń fizycznych. Dzieci bardzo to lubią😊.

 

Zabawa ruchowa przy piosence

Zapraszam do nauki piosenki po angielsku „Finger Family Collection” (do odsłuchania tutaj). Jest to prosta piosenka pod kątem słów i melodii, dlatego warto się jej nauczyć razem z dzieckiem i wspólnie śpiewać. Jest to piosenka połączona z zabawą paluszkową, która opowiada o rodzinie. Zachęcam do zabawy i nauki.

 

Ćwiczenie grafomotoryczne „Serduszko”

Zapraszam do zabawy w łączenie kropek a później do kolorowania (np. farbami) swojego obrazka. Jest to doskonałe ćwiczenie do rozwoju  motoryki małej i koordynacji wzrokowo – ruchowej. Rodzic może wydrukować, lub sam narysować serce z kropek😊.

 

26.05.2020 WTOREK

Do wspólnej zabawy zaprasza Pani Ania z gr. II

 

Dzisiaj będziemy kontynuować tematykę o rodzinie, a w szczególności zwrócimy uwagę na naszą Kochaną Mamusię, bo właśnie dzisiaj ma ona swoje święto 😊.

 

Wierszyk dla mamusi

Zapraszam dzieci do nauki znanego wierszyka dla mam z okazji ich święta 😊

 

„Laurka”
Wymaluję na laurce czerwone serduszko,
Ptaka, co ma złote piórko i kwiaty w dzbanuszku.
Żyj mamusiu moja miła sto lat albo dłużej!
Bądź wesoła i szczęśliwa, zdrowie niech Ci służy!

 

Warto poćwiczyć z dzieckiem wierszyk, tak aby nauczyło się go na pamięć. Nauka wierszyków to doskonała okazja do rozwoju pamięci i recytacji.

 

Piosenka dla mamy

Zachęcam do wysłuchania i nauki piosenki z repertuaru Konkursiaki „Tra La La Dla Mamy” (do odsłuchania na YouTube).

Warto nauczyć się słów i melodii bo są łatwe do zapamiętania a melodia wpada w ucho. Następnie proponuję wspólną zabawę taneczną do piosenki. Spędźcie ten wyjątkowy dzień w miłej atmosferze.

 

Praca plastyczna „Witraż z serduszkiem”

Do pracy plastycznej będą nam potrzebne: papierowy talerzyk, bibuła prasowana gładka (różne kolory), kolorowa wstążeczka, klej. Na talerzyku proszę narysować serduszko, a następnie wykleić go bibułą (niech dziecko samo zadecyduje, jak ma wyglądać). Na koniec ozdabiamy wstążeczką (można później pracę powiesić). Jest to ćwiczenie doskonalące motorykę małą, jak również bardzo relaksacyjne. Zachęcam do wspólnej pracy😊. W galerii zdjęć podaję przykładową ilustrację.

 

Zabawy z angielskim

Dziś poznamy nowe wyrazy, związane z naszą rodzinką. Podaję link do kart obrazkowych – członkowie rodziny (mummy, daddy, sister, brother, grandma,  grandda, baby).

Na dobry początek – powtórzcie nazwy za rodzicami. Myślę, że niektóre już znacie…

 

Proponuję zacząć zabawą „What’s missing?” 

Dziecko zamyka oczy, rodzic ukrywa jedną z kart. Dziecko  próbuje odgadnąć, czego brakuje. Najlepiej powtórzyć zabawę kilka razy.

 

Piosenka „Baby shark”

Tą piosenkę na pewno pamiętacie z przedszkola – rodzinka rekinów powraca!

 

Kolorowanki „I love my mummy, daddy”

Postarajcie się pięknie pokolorować ilustracje – tak, aby można je było wręczyć mamie i tacie w prezencie! Kolorowanki do pobrania tutaj i tutaj.

 

PONIEDZIAŁEK 25.05.2020 r.

Dziś do zabawy zaprasza Pani Ania z gr.II

Ten tydzień zapowiada się wyjątkowo, ponieważ będzie poświęcony rodzinie, czyli będziemy mówić o mamie, tacie i o Was – kochane dzieciaki 😊. Rodzina jest częścią naszego życia i to ona zapewnia nam wszystko co najlepsze, a więc daje nam miłość, radość, szczęście, przede wszystkim pozytywne emocje. Dlatego zachęcam aby ten tydzień spędzić przy wesołych, tanecznych zabawach z całą rodziną.

 

Zabawa: Burza mózgów „Mama i Tata”

Zapraszam rodziców do rozmowy na temat rodziny. Zadając dziecku odpowiednie pytania, możemy się dowiedzieć jaką wiedzę posiada o rodzicach, rodzeństwie, czy też o samym sobie. Przykładowe pytania:

  • Co to jest rodzina?
  • Dlaczego mama i tata są tak ważni w naszym życiu?
  • Co można robić z bratem lub siostrą?
  • Dlaczego bycie z rodziną sprawia nam radość?

Wspólna rozmowa z dzieckiem na tak ważne tematy, ma pozytywny wpływ na jego rozwój społeczny i emocjonalny. Pobudza również do myślenia i przyczynia się do poszerzania zakresu słownictwa.

             

Nauka piosenki „Weź mnie na ręce”

Zapraszam do wysłuchania, a później do nauki znanej piosenki z repertuaru Arki Noego „Weź mnie na ręce” (możliwe, że już ją znacie). Piosenka do odsłuchania na tutaj 😊. Zachęcam do nauki słów i melodii a później do wspólnego tańca z dzieckiem. Jest to doskonała lekcja ekspresji twórczej i rozwoju pamięci i wyobraźni muzycznej.

 

Praca plastyczna „Moja rodzina”|

Zachęcam do wykonania pracy plastycznej z wykorzystaniem figur geometrycznych (trójkąty i prostokąty w różnych kolorach). Warto przypomnieć dziecku jak się nazywają poszczególne figury (myślę, że większość dzieci je zna😊), a następnie zaproponować „przeniesienie” swojej rodzinki na papier. Proszę zachęcić dziecko, aby opisało swoją rodzinę i powiedziało z ilu osób się składa.

 

Tematyka tygodnia „ Moja rodzina”

 od 25.05.2020 r. do 29.05.2020 r.

przygotowała Anna Kwinta

 

Wykonanie proponowanych ćwiczeń pozwoli dzieciom na:

  • Budowanie wiedzy dzieci na temat rodziny.
  • Kształtowanie poczucia więzi emocjonalnej ze swoją rodziną.
  • Rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny.
  • Wdrażanie do wzmacniania więzi między rodzeństwem.
  • Kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych.
  • Kształtowanie umiejętności nazywania własnych emocji i uczuć.
  • Kształtowanie umiejętności wcielania się w role.
  • Kształtowanie umiejętności formułowania życzeń dla mamy i taty.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  • Wyzwalanie kreatywności twórczej.
  • Doskonalenie umiejętności manualnych i rozwijanie zdolności plastycznych.
  • Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni.
  • Rozwijanie zdolności językowych i umiejętności zapamiętywania danego tekstu.
  • Doskonalenie umiejętności śpiewania piosenek w języku angielskim.

 

PIĄTEK 22.05.2020 r.

Kochane przedszkolaki, zapraszam was dzisiaj na wycieczkę do… no właśnie gdzie? tego dopiero się dowiedziecie, gdy zagadkę rozwiążecie:

Liściaste i iglaste drzewa w nim rosną, Wszystkie pięknie zielenią się wiosną, W ich otoczeniu, różne zwierzęta mieszkają, Swym domem to miejsce nazywają. Znajdziesz też tam grzyby, poziomki, jagody i borówki Wiecie o czym mowa? Ruszcie swoje mądre główki! /LAS/

 

Brawo! Zapraszam Was na wycieczkę do lasu! Jak myślicie czy w lesie spotkamy jakąś muzykę?? Jeśli tak, to jaką? Zastanówcie się i powiedzcie swoim rodzicom. Obejrzyjcie nagranie: https://www.youtube.com/watch?v=c1lR-HcMdUc

 

Jeśli będzie mieć ochotę i rodzice się zgodzą to obejrzyjcie film edukacyjny o lesie! https://www.youtube.com/watch?v=31z7hEiIDVs

 

Na zakończenie muzycznego tygodnia każdy z was przygotuje swój własny instrument, a będzie nim grzechotka (marakas).

Potrzebne materiały:  pusta butelka plastikowa (najlepsza będzie o pojemności ok. 0,5l może być mniejsza);  ryż, groch, kasza lub fasola /co ma kto w domu/,  papier kolorowy, bibuła, cekiny – kto co woli,  klej, nożyczki

Do pustej butelki wrzucamy suche nasiona, dokładanie zakręcamy, żeby się nie wysypały. Ozdabiamy butelkę według własnego uznania – tak żeby była piękna, kolorowa – wytnijcie ozdoby z papieru kolorowego i przyklejcie na butelkę.

Spróbujcie „zagrać” na waszych instrumentach do dowolnej piosenki.

 

CZWARTEK 21.05.2020 r.

Witajcie kochani.

Dziś zaczynamy od krótkiej rozgrzewki.

 

Wiosenna gimnastyka

Tutaj znajduje się kostka do gry a na niej zwierzęta mieszkające na łące. Wystarczy ją wydrukować, wyciąć i posklejać. Stworzoną kostką rzucamy i losujemy ćwiczenie ruchowe. Poniżej znajdują się propozycje ćwiczeń, które odpowiadają konkretnym obrazkom:

- biedronka – spaceruj na czworakach,

- konik polny – kucaj i wyskakuj w górę,

- gąsienica – czołgaj się po podłodze,

- komar – machaj skrzydełkami i poruszaj się małymi krokami na palcach,

- mrówka – maszeruj unosząc wysoko kolana,

- motyl – machaj dużymi skrzydłami i poruszaj się większymi krokami.

Jeśli już trochę się poruszaliście, zapraszam was na krótką prezentację multimedialną.

 

Wiosna na łące

Podczas tej prezentacji poćwiczycie spostrzegawczość, kiedy będą pojawiały się kolejne zwierzątka żyjące na łące. Ale też troszkę policzycie, wykonacie kilka ćwiczeń matematycznych i podzielicie wyrazy na sylaby. Prezentacja znajduje się tutaj.

 

Uciekający kwiatek

Teraz zapraszam do zabawy, podczas której poćwiczycie określanie położenia przedmiotu w przestrzeni. Wytnijcie z papieru kształt kwiatka. To będzie wasz „uciekający kwiatek”. Usiądźcie po turecku na dywanie trzymając wycięty kwiatek w ręce. Następnie rodzic będzie wam mówił, gdzie wasz kwiatek ucieka a waszym zadaniem jest położyć go we właściwe miejsce. Na przykład:

- połóż kwiatek przed sobą,

- podnieś kwiatek nad głowę,

- połóż kwiatek na prawym kolanie,

- połóż kwiatek po swojej lewej stronie,

- połóż kwiatek za sobą,

- połóż kwiatek na lewym ramieniu.

Świetnie. Na koniec mam dla was kilka zadań na kartach pracy.

 

Karty pracy

Możecie wybrać sobie kilka z tych zamieszczonych poniżej, nie musicie wykonywać wszystkich jednego dnia.

Karta nr 1 : Łąka - znajdź 10 różnic między obrazkami.

Karta nr 2 : Labirynt – zaprowadź żabę do stawu.

Karta nr 3 : Gąsienica – pokoloruj według wzoru – ćwiczymy rytmy.

Karta nr 4 : Kwiaty od najmniejszego do największego – ćwiczymy wycinanie i szeregowanie.

Karta nr 5 : Motyl – dorysuj drugą połowę.

Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

 

20.05.2020 r. ŚRODA

Witajcie moi drodzy.

Dziś Pani Iwonka zaprasza Was na wiosenne zabawy na łące.

Mieszkańcy łąki

Zacznijmy od obrazka przedstawiającego łąkę i jej mieszkańców. Spróbujcie ich odszukać i nazwać. Obrazek znajduje się tutaj.

To było zadanie na rozgrzewkę. Teraz postarajcie się odgadnąć, o jakich zwierzątkach mówią poniższe zagadki:

 

Skaczą po łące, pływają w wodzie .
Z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie.  (żabki)
 
Co to za panie mają pasiaste ubranie,
od nich słodki miodek na pewno dostaniesz.  (pszczoły)
 
Skrzydełka mam jak płatki, choć sam nie jestem kwiatem,
I nad kwiatami w słońcu wesoło fruwam latem.  (motyl)
 
To jest takie dziwne zwierzę,
bo ma tylko jedną nogę.
Własny domek ma na grzbiecie,
kto to jest, na pewno wiecie?  (ślimak)
 
Chociaż są malutkie, bardzo pracowite.
Spotkasz je na łące, bo są ich tysiące.  (mrówki)
 
Prawie nic nie widzi
i ma długi ryjek.
W czarnym kubraczku
pod ziemią się kryje.  (kret)
 
Dziób czerwony, długie nogi.
Żabki ze strachu schodzą mu z drogi.  (bocian)
    
Łatwo zauważysz między listeczkami
jej czerwony płaszczyk z czarnymi kropkami.  (biedronka)
 
Znacie takiego małego konika,
który jest zielony,
w trawie sobie cyka?  (konik polny)

Mam nadzieję, że poszło wam świetnie.

 

Prawda czy fałsz?

Teraz mam dla was powtórkę z wiedzy o łące. Poniżej znajdują się różne zdania. Nie wszystkie są prawdziwe. Po usłyszeniu każdego zdania zastanówcie się, czy ono jest zgodne z prawdą. Jeśli tak – podnieście obie ręce do góry. Jeśli jest fałszywe – połóżcie dłonie na kolanach.

Na łące rośnie wysoka trawa, a w niej są biedronki, koniki polne, motyle.
Pszczoły zbierają nektar z kwiatów i robią z nich lizaki.
Pod ziemią długie korytarze ryje kret.
Wiosną na łące dzieci lepią bałwana.
Po łące przechadza się bocian i szuka żabek na śniadanie.
A żabki chowają się przed nim w trawie i wołają kra, kra.
 

Doskonale!

Żabia gimnastyka buzi i języka

Na zakończenie mam dla was grę logopedyczną online. Wystarczy włączyć poniższy link, następnie zakręcić kołem i wylosować ćwiczenie.

https://www.logopestka.pl/zabia-gimnastyka-buzi-i-jezyka-gra-online/?fbclid=IwAR2pzgcsFcT8mBoN6iGrr0gJAigmdeYy15Qfwv_yx3qF2zz1Gc0v06vw9As

Miłej zabawy!

 

19.05.2020 r. WTOREK

Na zajęcia zaprasza dzieci pani Teresa.

Mam nadzieję, że spodobały się Wam nasze przyrodnicze wędrówki, dlatego dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od zabawy: ,,Spacer po łące”.  Będzie to opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi:

(Rodzic czyta opowiadanie, a dziecko we wskazanych momentach naśladuje ruchy i odgłosy wymienionych zwierząt).

 

Jest piękny, wiosenny dzień, wybieramy się na wycieczkę na łąkę.

Słoneczko ogrzewa nas swoimi promieniami. Jest nam miło i ciepło. Ciekawie rozglądamy się dookoła. Trawy szumią. Wszędzie rosną kolorowe i pachnące kwiaty, zbieramy i robimy z nich mały bukiecik. Dmuchamy na dmuchawce, nasionka wesoło wirują.

Nagle co to? Zatrzymujemy się i nasłuchujemy. To pracowite pszczółki zbierają pyłek z kwiatów (latamy i bzyczymy: bzz, bzz).

Na małym listku zobaczyły konika polnego, który grał swój koncert, zobaczmy go z bliska       (kucamy i mówimy: cyk, cyk, cyk).

Spacerują biedronki, otrzepują łapki z rosy.

O, przy małym strumyku wesoło skaczą zielone żabki i radośnie kumkają i rechoczą   (skaczemy i mówimy: kum, kum, rech, rech), wysuwają język łapiąc muszki.

Nagle jednak żabki ucichły, bo nad strumyk zbliżał się bocian (brodzimy jak bocian, wysoko unosząc długie czerwone nogi i mówią: kle, kle, kle, stajemy na jednej nodze, drugą opierając o kolano).

Przed bocianem do norki schowała się też mała myszka (czworakujemy i mówimy: pi, pi, pi).

Musimy już wracać do domu, ale co to – nad łąką pojawiły się piękne, kolorowe motyle, które podziwiają łąkę z góry. Przyglądamy im się z zachwytem. Ale pięknie jest na łące!

 

Trochę jesteście pewnie zmęczeni po tej wycieczce. Usiądźcie więc wygodnie, bo teraz zapraszam Was na ,,muzyczną” łąkę. Posłuchajcie pięknego utworu Edvarda Griega ,,Poranek”. Nazwijcie rośliny i zwierzęta żyjące na łące.

https://youtu.be/bgmm4e9ARw4

 

Na zakończenie naszego dzisiejszego spotkania proponuję, żebyście wykonali pracę plastyczną ,,Majowa łaka”. Możecie to zrobić samodzielnie, dowolną techniką, albo obejrzeć podaną przeze mnie propozycję - ,,Stemplowana łąka”: https://youtu.be/q85x875FfGc

Powodzenia!

 

Zabawy z angielskim

Dzisiaj zaczniemy od wesołej piosenki, przy której można się sporo poruszać. Zapraszam do zabawy, naśladujcie gesty pokazane w filmiku:

https://supersimple.com/song/here-we-go-looby-loo/

Teraz czas na nasze angielskie słówka – powtarzamy nazwy zabawek. Dla przypomnienia i wydrukowania karty obrazkowe - wybieramy -a scooter (hulajnoga), a dolly (lalka), a Teddy (miś), a ball (piłka), a car (auto), a train (pociąg)

KARTY OBRAZKOWE

Proponuję dziś parę zabaw z kartami:

  1. Ukrywamy kartę z ilustracją za dużą kartką tak, aby wystawał tylko mały fragment obrazka. Dziecko próbuje odgadnąć, co ukryło się za kartą. Jeśli jest to trudne, odkrywamy kolejne fragmenty.

 

  1. Rodzic pokazuje kolejne karty obrazkowe w taki sposób, aby samemu ich nie widzieć. Pokazując kartę, wymienia  po kolei wszystkie nazwy zabawek. Dziecko może mówić tylko yes albo no – w zależności od tego, czy rodzic „trafia” z nazwą. Gdy rodzic zgadnie, co jest na obrazku, dziecko krzyczy yes i rodzic może pokazywać kolejną kartę.

 

  1. Zabawa „Flash”- rodzic pokazuje kartę bardzo, bardzo szybko – dziecko próbuje powiedzieć, co znajduje się na obrazku.

 

Na zakończenie proponuję puzzle online:

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/237505-dzbanki-dla-dzieci

 

  18.05.2020 r. PONIEDZIAŁEK

 

Dzisiaj pani Teresa zaprasza dzieci na majową łąkę. Razem ze Skrzatem Borówką odwiedzicie łąkę i poznacie znajdujące się tam zwierzęta i rośliny.  Film:  https://youtu.be/LKLf5EN1Ff4

Myślę, że spotkanie z mieszkańcami łąki było dla Was bardzo ciekawe i pouczające. 

Wiosenna łąka to niezwykłe, pełne różnych barw miejsce. Spróbujcie, w oparciu o obejrzany film lub ten obrazek, dokończyć przeczytane przez mamę lub tatę zdania:

  • Czerwony jak … (np. biedronka, mak)
  • Zielony jak … (np. żaba, trawa, liść)
  • Niebieski jak … (niebo, kwiat)
  • Czarny jak … (mrówka, kret)
  • Żółty jak … (słońce, mlecz, pszczółka)
  • Kolorowy jak … (tęcza, motylek)

Na łące zobaczyć można wiele zwierząt, najwięcej jest wśród nich owadów. Posłuchajcie zdania czytane przez rodzica i  podajcie liczbę wyrazów z tych zdaniach.

  • Na łące rosną kwiaty.
  • Pięknie pachną zioła.
  • Krowy jedzą trawę.
  • Łąka to królestwo owadów.
  • Lubię motyle.
  • Słychać śpiew skowronka.

A teraz zabawa słowna ,,Sylaby na opak”.

Rodzic prezentuje nazwy wybranych elementów wiosennej łąki, wymawiając je sylabami od tyłu, a dziecko odgaduje wyraz:

ba- ża (żaba), cian-bo (bocian), ła-pszczo (pszczoła), ka-łą (łąka), tyl- mo (motyl), ty-kwia (kwiaty), wa-tra (trawa), ka-mysz (myszka) itp.

 

Zabawa relaksacyjna – masażyk ,,Małe żabki”.
Dziecko siada plecami do rodzica, a ten na jego plecach wykonuje masaż zgodnie z treścią wierszyka, potem zamiana.

 

Najpierw skaczą małe żabki,

A za nimi żabek babki.

Na prawo, na lewo,

Do środka, na drzewo.

Bocian dziobem stuka w trawie.

Ślimak patrzy nań ciekawie.

Szczypaweczki spacerują, z rosy łapki otrzepują.

Tutaj płynie sobie rzeczka, rybki tańczą w niej kółeczka.


Dla chętnych dzieci, które chcą rozwinąć swą spostrzegawczość przygotowałam Tutaj  karty pracy „Mieszkańcy łąki”.

 

 

Tematyka tygodnia: Wiosna na łące.   (18.05 –22.05.2020 r.)

Wykonanie proponowanych ćwiczeń, zabaw, prac plastycznych pozwoli dzieciom na:

  • poszerzenie wiedzy przyrodniczej - rozpoznawanie i nazywanie znajdujących się na łące roślin i zwierząt, porównywanie ich wyglądu, zwrócenie uwagi na  przystosowania się zwierząt do życia w danym otoczeniu
  • wzbogacenie zasobu słownictwa o pojęcia związane z przyrodą
  • rozwijanie dziecięcej wyobraźni i wrażliwości artystycznej,
  • rozwijanie pamięci słuchowej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej
  • rozwijanie umiejętności matematycznych -  liczenia, dodawanie i odejmowanie w zakresie 5
  • rozwijanie mowy dzieci poprzez zabawy słuchowe, dźwiękonaśladowcze oraz słowne,
  • kształtowanie umiejętności koncentracji i uwagi.

 

PIĄTEK 15.05.2020

Dzień dobry! Wita Was serdecznie Pani Danusia.

Dzisiaj ciąg dalszy o muzyce. Chciałabym Wam przybliżyć niektóre instrumenty muzyczne.

Obejrzyjcie obrazki i wskażcie instrumenty, które znacie, podzielcie ich nazwy na sylaby klaszcząc i wytupując ma zmianę.

 

RYSUNEK INSTRUMENTÓW

 

Nazwa których z tych instrumentów zaczyna się na taką samą głoskę. A teraz spróbujcie naśladować głosem dźwięki tych instrumentów i sposób gry na nich.

Następnie określacie połączenie tych instrumentów (rodzice zadają pytania np. Jaki instrument jest w lewym górnym rogu, w dolnym prawym, w środkowym rzędzie po lewej itd. Do wyczerpania wszystkich możliwości.

Policzcie ile jest instrumentów i tyle razu pomachajcie lewą, a później prawą nogą.

A teraz zapraszam Was na film o pewnej grupie instrumentów. Przyjrzyjcie się im i posłuchajcie ich brzmienia. Jeśli chcecie  możecie klaskać w rytm muzyki, machać rękoma, lub wykonywać rytmiczne ruchy ciałem.

 

https://youtu.be/hrlypdHkXnM

 

• Czy teraz potraficie odpowiedzieć jak nazywa się ta grupa instrumentów?

Tak! To instrumenty perkusyjne.

• Jakie nazwy instrumentów zapamiętaliście z filmu?

• Do czego służą instrumenty perkusyjne w orkiestrze?

(np. Do podkreślenia nastrojów, takiego jak groza - bębny i kotły, radość - dzwonki itp.)

Teraz zabawcie się w muzyków i powtarzając rymowankę zachowujcie się tak jakbyście grali na tych instrumentach:

 

„10 palców mam na pianinie gram

I dwie ręce mam na bębenku gram.

 

10 palców mam i na trąbce gram

I dwie ręce mam, wiec zaklaszczę Wam.”

 

Następnie wg. kolejności naśladujcie odgłosy tych instrumentów (pianino „plum, plum”, „plim, plim”, bębenek „bum, bum”, „bam, bam” trąbka „trututu”, „tratata”, klaskanie „klap, klap”)

 

Teraz pantomima, Rodzic pokazuje ruchem jaki instrument gra i na palcach ile razy macie powtórzyć dźwięk.

(np. 6x „bum, bum”, 8x „plim, plim”)

Wy tez możecie zostać muzykami, ale trzeba mieć do g